Tänkte göra om min fula yttertrapp till en trevlig granittrappa.
Ful starttrappa.
Köpte sten.
Måtta ut vart jag kapar bort asfalten.
Kapat och klart.
Grävde ur lite och satte form.
Det va allt jag gjorde idag, fortsätter på torsdag.
Ful starttrappa.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte sten.

Logga in
Skapa konto
Måtta ut vart jag kapar bort asfalten.

Logga in
Skapa konto
Kapat och klart.

Logga in
Skapa konto
Grävde ur lite och satte form.

Logga in
Skapa konto
Det va allt jag gjorde idag, fortsätter på torsdag.
Nu blev jag ju sugen på att göra en stentrapp istället, hade nu i juni tänkt byta ut min 20 år gamla trapp av impregnerat virke mot en ny av impregnerat virke, men detta ser riktigt intressant ut. Frågan är om man kan övertyga regeringen också...
Samma här. Dock bara för grovingången så bara vi själva som ser den, så blir nog tryckt igen. 😆pacman42 skrev:
Nu förstår jag att du kommer klä trappan men klarar lecan eventuell fukt som tar sig in? Är det risk för frostspräningar?
Snyggt jobb f.ö.!
Snyggt jobb f.ö.!
Jag har gjort LECA-stommar i trappor utomhus tidigare och har inte haft problem med frostsprängning på 20 år i alla fall, men då bor jag på västkusten där snabba omslag från fukt till många minusgrader är sällsynta. Mina trappor är omgivna av grus/jord så de vanliga omslagen hos oss är nog skyddade av markvärmen.
Redigerat:
Inte för att vara en tråkmåns, för jag gillar stentrappor skarpt, rätt gjorda är de fantastiska. Men har du trä kvar bakom Lecan?, och till vänster om Lecan, ser det ut som en ventil för krypgrund e.d? Upplagt för problem och omöjligt att underhålla. Kommer ruttna snabbt. Kanske misstolkar bilderna dock.
Vad skulle alternativet vara menar du? Ta bort panelen och ha isoleringen mot trappan istället ? 🤔M MrJiVe skrev:Inte för att vara en tråkmåns, för jag gillar stentrappor skarpt, rätt gjorda är de fantastiska. Men har du trä kvar bakom Lecan?, och till vänster om Lecan, ser det ut som en ventil för krypgrund e.d? Upplagt för problem och omöjligt att underhålla. Kommer ruttna snabbt. Kanske misstolkar bilderna dock.