VVS-installation med T-koppling där blå pil visar fullt tryck på kallvatten och röd pil visar svagt tryck till WC.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå pil full tryck på kallvatten, går vidare till blandare!

Röd pil är inkommande vatten toa, men när toan tog 10 minuter på sig att fylla på börja jag felsöka!

Upptäckte då att det knappt kommer något vatten ur t- koppling till wc men att det är fullt tryck till kran!

Någon som vet vad felet kan tänkas vara, den är inte pluggad av skräp eller annat jox utan ren och fin!

Är det någon naturlag som gör att inte vattnet går till den röda pilen?

Ingen?
Som det är nu måste jag välja att fylla på holken snabbt (normalt) och inte ha något kallvatten på kranen (urkopplad) eller en trött toa som fyller på låååååångsamt

Antar att du skruvat loss slangen i t-kopplingen och kollat trycket där ? Annars är det ofta skräp i behållaren på toaletten, eller flottören som behöver justeras så den öppnar mer

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
Ja, allt är helt nytt (toa) o nydraget, kopplar jag ur röret till kranen på handfat och pluggar det så får toalettstol fullt tryck och fyller toan på 1min!

Men har jag allt inkopplat så försvinner vattnet till toa men har fullt tryck på kranen

• Gilla
Gunnebrink
  • Laddar…
Inte nån gummipackning på anslutningsslangen som hamnar snett/kläms ihop så att hålet täpps igen?

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
Har testat att ha röret till handfat inkopplat (får fullt tryck) och testat med wc-koppling helt bortplockad på T-rör (T-rör helt öppet) och då sipprar de bara lite ur t kopplingen

Vattenanslutning med T-koppling där en slang leder till en blå hink, problem med vattenflöde beskrivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Just nu har jag det så här, med resultat att toan fylls på ca 1minut, men kopplar jag vidare till handfat så försvinner vattnet till toa men får fullt ös i handfat

• Gilla
pudjo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.