Har en Electrolux-spis med glashäll och 2 ugnar (se bild).
På hällen finns 4 plattor varav 2 st är s.k. två-zons-plattor.
För ett antal år sedan slutade den ena två-zons-plattan att fungera normalt. Det gick inte att sätta på den utökade plattzonen.
Då gick jag ut på Internet och lyckades hitta en länk där samma problem beskrevs. Det fanns också en beskrivning på hur det skulle åtgärdas. Har för mig att jag skickade efter och bytte ut någon liten del och så var problemet ur världen. Plattan fungerade normalt igen!
Men, men: Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag bar mig åt och jag kan inte heller hitta den tidigare länken. Jag har nämligen fått samma problem med den andra två-zons-plattan.
Någon som kan hjälpa mig?
För ett antal år sedan slutade den ena två-zons-plattan att fungera normalt. Det gick inte att sätta på den utökade plattzonen.
Då gick jag ut på Internet och lyckades hitta en länk där samma problem beskrevs. Det fanns också en beskrivning på hur det skulle åtgärdas. Har för mig att jag skickade efter och bytte ut någon liten del och så var problemet ur världen. Plattan fungerade normalt igen!
Men, men: Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag bar mig åt och jag kan inte heller hitta den tidigare länken. Jag har nämligen fått samma problem med den andra två-zons-plattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P Petronell skrev:Har en Electrolux-spis med glashäll och 2 ugnar (se bild).
[bild]
Hallå, har du möjligtvis modellnamnet på spisen?
En bland de bäsra spisar som någonsin byggts.
Om du bytt en liten del så var det säkert regulatorn.
Så gå in på electrolux.se ochsök mha spisens pnc.
En del av regulatorerna för dubbelzoner har utgått men med tålamod så kan man sätta dit en av modernt snitt.
Sen kan det ju nu även vara själva strålelementet.
En del av regulatorerna för dubbelzoner har utgått men med tålamod så kan man sätta dit en av modernt snitt.
Jag skulle vilja gissa på effektregulatorn som sagt upp sig,P Petronell skrev:
https://quickparts.se/soegeresultat/?searchText=Ek6175
Skrolla ner så hittar du 3 olika modeller, för att testa kan du eventuellt pröva byta plats på dom 2 du har redan så du inte köper en ny om eventuellt värmezonen är trasig
Yes! Precis som ni sa: Det var energiregulatorn som var trasig. Min modell hade utgått. Men genom att tillskriva kundtjänst på Electrolux fick jag reda på vilken 2-zons regulator som jag kunde använda i stället. Beställde en ny, fick den med posten igår. Nu är den på plats och spisen fungerar som den ska igen.electroluxaren skrev:En bland de bäsra spisar som någonsin byggts.
Jag, och speciellt min fru håller med i omdömet: ”En av de bästa spisar som någonsin byggts”. Vill inte göra oss av med den även om den börjar bli något till åren.
En av de allra bästa finesserna är den lilla komplement-ugnen. Suverän när man bara ska laga något litet!!!
Klicka här för att svara