Hej, Har kollat både ställdon och termostat och de fungerar. När jag tar bort ställdonen och manuellt trycker ner sprinten fjädrar den fint, men inget vatten flödar ut när sprinten är nere vare sig manuellt eller med ställdon. Av 5 ventiler är det bara en som fungerar som den ska? Någon som har en idé om vad som är problemet? Modell är thermotech
Alla har ställdon men plockade bort för att testa manuellt, och säkerställa att det inte var problem på ställdonen, men så var det inte. Har även testat varje ställdon på den ventilen som funkar och alla sköter sig bra. Testar ditt tips, tack!
Hej, det är bara ett system bara golv värme och inga radiatorer. Golvvärmen är fördelad på tre zoner. Zon 1 är ventilen till vänster, zon 2 ventil 2 och 3, zon 3 ventil 4.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Från vänster på bilden med ventilerna är nu slangarna fram/bak 1) kall/kall 2)varm/varm 3)kall/kall 4) ljummen/kall. Tycker det är märkligt att 2:an är varm, den har varit utan ställdon i 24 timmar så borde enligt min logik inte släppa fram värme?
Om jag inte har helt fel så är ventilerna öppna utan donen och då ska det bli varma slingor. Den typ av panna/värmare är känslig för luft . kan du fylla på vatten med en kran/ventil eller finns det ingen sådan.. Har du provat att spola ur slingorna med vattenslang ?
Klicka här för att svara