Hej,
Jag har nyligen flyttat in och rengjorde avloppsrören under kommoden.
Nu har det uppstått två problem jag söker er hjälp för.
1. Det droppar från slangen som är kopplad till överfyllnadsskyddet, dvs det svarta röret (kan detta rör deformeras?)
2. Vattnet rinner inte längre ned när jag startar kranen., har jag monterat vattenlåset fel eller har smutsen åkt längre ned i rören och blockerat?
Tack på förhand
Jag har nyligen flyttat in och rengjorde avloppsrören under kommoden.
Nu har det uppstått två problem jag söker er hjälp för.
1. Det droppar från slangen som är kopplad till överfyllnadsskyddet, dvs det svarta röret (kan detta rör deformeras?)
2. Vattnet rinner inte längre ned när jag startar kranen., har jag monterat vattenlåset fel eller har smutsen åkt längre ned i rören och blockerat?
Tack på förhand
Jag tog bort allt under den silvriga delen högst upp fram till slangen längst ned som är fastkopplat till avloppet. Var väldigt mycket smuts där inne därav tog jag bort alla delar.
Vi flyttade nyligen in och förra ägarna hade inte heller koll på badrummet. Hittar inget angående tillverkaren mer än att datumet är 2009. Allt är däremot väldigt fräscht men kan väl vara så att det är dags att byta delarna. Varför det är så mycket rör är pga lådan som är på övre delen ska kunna gå in så pass långt.
Vi flyttade nyligen in och förra ägarna hade inte heller koll på badrummet. Hittar inget angående tillverkaren mer än att datumet är 2009. Allt är däremot väldigt fräscht men kan väl vara så att det är dags att byta delarna. Varför det är så mycket rör är pga lådan som är på övre delen ska kunna gå in så pass långt.
Klicka här för att svara
