Hej,
Vi har köpt ett litet hus som endast har ett litet badrum. Det finns två "problem" det första är att det också är den enda platsen i huset där vi kan ha tvättmaskinen, för det andra så har vi snett tak ovanför toaletten (vinkelränna?) . Kan man på något sätt få detta bra, hur vi än funderar ser det inte riktigt bra ut.
Vi ska grundrenovera badrummet så mögligheten att flytta på saker finns.
Bifogar en bild på planlösningen och hur det ser ut för tillfället..
/Christian
Vi har köpt ett litet hus som endast har ett litet badrum. Det finns två "problem" det första är att det också är den enda platsen i huset där vi kan ha tvättmaskinen, för det andra så har vi snett tak ovanför toaletten (vinkelränna?) . Kan man på något sätt få detta bra, hur vi än funderar ser det inte riktigt bra ut.
/Christian
B Bioriiseli skrev:Hej,
/Christian
Sån där placering av toalettstol är det värsta jag vet. Jag skulle vilja ha fritt för benen framåt. Får hellre vara trångt åt sidorna.B Bioriiseli skrev:Hej,
/Christian
Detta då?
Redigerat:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 791 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 791 inlägg
Jag hade tagit TS initiala tanke och bara spegelvänt all möblering.
Vad är det bredvid kommoden med en rund cirkel?
Behövs ett så stort skåp i badrummet? Räcker det inte med kommod och eventuellt ett spegelskåp?
Vad är det bredvid kommoden med en rund cirkel?
Behövs ett så stort skåp i badrummet? Räcker det inte med kommod och eventuellt ett spegelskåp?
Det är tvättmaskinen, laddade ner en app som jag använde när jag ritade och såhär ser tydligen en tvättmaskin ut. Funderade också med en bänkskiva över tvättmaskinen.U Utsliten och utdömd skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 791 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 791 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 049 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 049 inlägg
Tvättmaskin med förvaring ovanför och/eller på sidan bakom dörren.B Bioriiseli skrev:
Kommod (modell större) mittemot följt av toalettstolen samt duschen i hörnet mittemot.
Om man bygger in cisternen i en låda utanpå väggen så blir den lådan ungefär 20 cm tjock.
Om ni ändå ska renovera badrummet från grunden, finns det möjlighet att sno lite yta från ett annat rum och göra ett större eller ännu hellre två mindre rum med separerade funktioner?
Att dela funktionerna tvätt, WC och dusch i samma rum är inte optimalt eftersom varje användande låser rummet för övriga funktioner.
Att dela funktionerna tvätt, WC och dusch i samma rum är inte optimalt eftersom varje användande låser rummet för övriga funktioner.
Allt är möjligt och det finns några alternativ. Men problemet är att det inte blir lika öppet till andra alla rum om man bygger ut badrummet. Jag har också funderat om jag skulle försöka få in tvättmaskinen till ett annat rum. Vi har också en liten "långsmal" toalett som möjligtvis med lite ommöblering skulle ha rum för en tvättmaskin.T toolman77 skrev:Om ni ändå ska renovera badrummet från grunden, finns det möjlighet att sno lite yta från ett annat rum och göra ett större eller ännu hellre två mindre rum med separerade funktioner?