Har en vattenpump som jag väl tror är exakt just denna:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...psanlaggningar/hydroforpumpanlaggning-239905/
Skulle lufta den men vet nu inte vad som hänt.
Stängde strömmen och öppnade en kran och lät allt vatten rinna ur. Sköt in till ca 1,8 bar, stängde kranen och slog till strömmen till pumpen. Testade att spola men inte helt nöjd. Beslöt mig för att stänga strömmen och lufta igen, nu var trycket kanske 1,6. Testade igen med 1,8 och det blev inget bra.
Tömde då vattnet igen och tömde efter detta (Efter att det slutat rinna) också kärlet på luft då jag vet att detta gjorts vid luftning tidigare. Således är allt (bör det iaf vara?) tomt och jag pumpade upp 1,8 bar, stängde kranen och slog till strömmen. Nu pumpade den rätt länge innan den nådde stopptrycket. Öppnade kranen och vattnet kommer rätt bra men trycket dog sedan av fort. När den började falla till närmare 2 bar där den någon stans börjar slå till så var det bara en tunn tunn stråle i kranen innan pumpen slog till igen. När den väl pumpat fullt hade jag väl normalt tryck tills det var i princip helt borta innan 2 bar så pumpen slår till.... Repeat.
Vad har hänt? Hur gör jag?