Jag är på väg att beställa en komplett golvvärmeutrustning med totalt 1240 m (20x2) mm rör. Ska räcka till 330 m2. Priset landade till slut på 40 000 kr exkl moms.
Ska jag nöja mig med det eller leta vidare? Utrustningen kommer från LK.

Vi köpte nyss ett liknande paket (1400m 20mm, 3 fördelare om totalt 21 slingor) från Termeco för ca 30 papp inkl moms o frakt.
Då ingick inte fördelarskåp, shunt och lite annan kringutrustning som vi inte behövde, så beroende på vad man menar med ett komplett system, så kanske priset blir 10 papp högre.

LK är betydligt större än Termeco så skillnaden i pris kanske kan vara motiverat för tryggheten, men vi var väldigt nöjda med Termeco. De hade väldigt snabb support (jag fick svar på frågor samma dag, även under helgen). Det enda vi hade synpunkter på var ett par mindre fel i ritningarna vi fick, men det var lite vårt eget fel då vi var väldigt sent ut med att beställa golvvärmen och bad dom skynda på med vår beställning.

Kan nämna att vi fick en offert från Roth också, men den var dubbelt så hög.

Tack för tipset Byggmarodören! Det blev Termeco då deras offert låg på 30 000 kr inkl frakt, alltså 10 000 kr lägre. Golvvärmebutiken i Halmstad kunde inte motivera varför deras pris var högre, så jag valde Termeco.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.