2 525 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Plugga Uponor fördelare
Förutsatt att du har en WGF eller en Pro1-fördelare med normala R20 gängor på fördelaren så behöver du en huv med packning, tex denna från rinkaby (art no 4180).
Har fått för mig att man bör lämna termostathuven en aning öppen och se till att strypningen på returen inte är helt i botten när man pluggar på det sättet
Har fått för mig att man bör lämna termostathuven en aning öppen och se till att strypningen på returen inte är helt i botten när man pluggar på det sättet
Redigerat:
Om det bara är provisoriskt går det bra för stunden med vanliga R15/R20 lock med packning. Dra inte locken stenhårt, då finns risk att du skär sönder packningen, lagom är bäst! Det förutsätter att du inte köpt en Q&E fördelare, men inga glada amatörer använder väl det...
Skulle kankse varit tydligare i mitt första inlägg.
Det är en WTR 3/4 fördelare som jag tänker på, kall och varmvatten.
Det är den koniska formningen av utsprången som gjort att jag inte bara så där valt att sätta på lock. Precis på g a d anledning som krilleman skrev "skär sönder packningen".
Finns det några anda enkla alternativ?
Provisoriskt i mitt fall är ca 1 - 1,5 år:blushing:
Det är en WTR 3/4 fördelare som jag tänker på, kall och varmvatten.
Det är den koniska formningen av utsprången som gjort att jag inte bara så där valt att sätta på lock. Precis på g a d anledning som krilleman skrev "skär sönder packningen".
Finns det några anda enkla alternativ?
Provisoriskt i mitt fall är ca 1 - 1,5 år:blushing:
Klicka här för att svara