Byggahus.se
Att plejd inte behöver en systemadministratör är väl en sanning med modifikation. Jag är iallafall tvungen att administrera eländet sätta upp scenarion se till att knappar tänder rätt lampor konfigurera astrour etc eftersom min fru vägrar att försöka lista ut det. Gissar mig till att jag skulle behöva göra exakt samma sak oavsett vilket system jag skulle ha hemma
 
  • Gilla
Nyfniken och 10 till
  • Laddar…
Hur installerar jag en DIM-01 vid dessa brytare? (Är fullt medveten om att detta ska utföras av en behörig elektriker, frågan gäller hur man utför installationen).

Öppna vägguttag med exponerade elektriska brytare och ledningar vid en trapp, installationsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen eldosa med brytare och synliga kablar i vägg inför installation av DIM-01.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plejd DIM-01 dimmermodul för belysningsinstallation visas mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Puppen skrev:
Är fullt medveten om att detta ska utföras av en behörig elektriker, frågan gäller hur man utför installationen
Varför undrar du det?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Enligt instruktionen.

Illustration av Plejd enhet med mått och elektrisk anslutningsschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Lasten ska kopplas in på vågen med pil igenom (och lastens andra ledare ska kopplas till nollan).
Nollan ska kopplas in på N.
Fasen ska kopplas in på L.
Strömbrytaren ska kopplas till till fas och 1.

Edit: Tvåa på bollen, och då med än sämre passning än den som var först...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Någon som vet om det är några "sändarpuckar" på gång till Plejd? Skulle vilja kunna sätta impulsbrytare av exempelvis Renova eller annan valfri apparatserie.
 
krillek krillek skrev:
Någon som vet om det är några "sändarpuckar" på gång till Plejd? Skulle vilja kunna sätta impulsbrytare av exempelvis Renova eller annan valfri apparatserie.
Det finns. Billig är den och man får batteribackup på köpet. (Extrabatteriet som man kan klicka på en befintlig puck kostar dessutom mer än denna extender.)
https://www.plejd.com/sv-se/produkter/ext-01
För att förtydliga så har denna puck bara ingångar, inga utgångar. Den går alltså att använda till vilken återfjädrande brytare som helst så länge det finns plats för den. Kan även användas vid långa avstånd för att utöka meshen.
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Det finns. Billig är den och man får batteribackup på köpet. (Extrabatteriet som man kan klicka på en befintlig puck kostar dessutom mer än denna extender.)
[länk]
För att förtydliga så har denna puck bara ingångar, inga utgångar. Den går alltså att använda till vilken återfjädrande brytare som helst så länge det finns plats för den. Kan även användas vid långa avstånd för att utöka meshen.
Tjusigt! Det som min elektriker inte trodde fanns 😀
 
krillek krillek skrev:
Tjusigt! Det som min elektriker inte trodde fanns 😀
Tror den funnits i typ ett år. 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.