Hej!
För en tid sedan började anslutningen ifrån Ballofix till tvättmaskinens anslutningsslang läcka. Läckaget skede i den övergångskoppling R15-R20 i plast som satt på Ballofixen och varpå anslutningsslangen kopplades. Övergångskopplingen var den som medföljde maskinen och har varit inkopplad i ca 3,5 år utan läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det visade sig (efter koll och mycket googlande) att kopplingen var gjord utan planadapter och att packningen hade tagit en del stryk. Jag inhandlade sålunda en Vatette planadapter och även en ny övergångskoppling.
Logga in
Skapa konto
Mitt problem nu är att jag inte får dit planadaptern. Det blir inte en plan yta i nivå med Ballofixens kant som på bilderna i den här posten:
https://www.byggahus.se/forum/threa...skin-pa-10-mm-kran.313112/page-2#post-2936343
För mig går planadaptern inte helt i Ballofixen utan sticker ut en bit. Man kan trycka i till så att ena kanten går mot men det går inte att få i hela. Jag har använt en del handkraft för att försöka trycka i den men inte några verktyg. Vad gör jag för fel? Behövs det någon ytterligare del?
Tacksam för svar,
Jens