K
Halloj,

Till träregelväggar finns ju allehanda rörböjningsstöd, CC konsoler etc. Men till murade väggar ser det skralare ut.
Läser man LK's anvisningar hittar man inte mycket info om hur man skall montera prylarna i murverk och bildgooglar mn hittar man inte mycket heller.

Hur gör man vi spårningen, lägger man hela röret 70mm djupt, eller gör man en S-ning pricis vid utloppen för att få plast med stöden? Hur fungerar det med omdragbarheten en vacker dag?

Skicka gärna upp era bilder på RiR i lecaväggar. :)

K
Tack!
Kollat lite på väggdosor också, men vad jag förstår kan man inte ha CC40 på dessa?

Jag hade inte tänkt ha ett fördelarskåp i utrymmet, utan sätta en 3-vägsfördelare under kommkoden och gå vidare till dush och tvättmaskin från denna:
https://www.rinkabyror.se/artikel/va-fordelare-3-40cc-15r-utv/

@Krilleman kanske har några bra tips? :)

Krilleman
Dom få gångerna jag lagt RIR i murad vägg har jag kört väggbockstöd och spårat djupare vid utgångarna. (y)

Redigerat:
K
Få gånger i murad vägg antar jag? :P Tack för svaret, hur det ombragbarheten när man gör svanhals sådär? Inga problem, eller problemet är någon annans om 50 år? :D

Nästa fundering, finns det fördelarskåp som är grundare än 95mm?

LKs väggdosor är inte omdragbara överhuvudtaget vad jag förstår, såvida man inte kan öppna upp väggen bakifrån för komma åt klämringskopplingen.

Edit: Det var lite otydligt. Jag menade att även om LK verkar förespråka dom vid inspårning så känns de som ett väldigt dåligt alternativ för de flesta stenväggar.

B Byggmarodören skrev:
LKs väggdosor är inte omdragbara överhuvudtaget vad jag förstår, såvida man inte kan öppna upp väggen bakifrån för komma åt klämringskopplingen.

Edit: Det var lite otydligt. Jag menade att även om LK verkar förespråka dom vid inspårning så känns de som ett väldigt dåligt alternativ för de flesta stenväggar.
Jo, det skall gå att dra om rören även utan öppna väggen bakifrån. Man plockar ut hela kopplingen och då följer röret med. Om man nu inte har för mycket krökar. Jag satte ett par LK väggdosor själv i en tegelvägg för inte så länge sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.