Idag när jag stängde av brännaren, utan att rengöra den, för att sen sätta igång den igen började det lukta en svag brännlukt. Antar att det beror på att det är sot i själva brännaren som luktar. Är det någon fara om jag väntar någon dag med rengöring eller bör jag göra det snarast?