3 474 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Panelvax
Någon som använt Bloom panelvax? Jag har en timmerstuga i gran som måste fixas invändigt, panelen är omålad och jag vill ha den lite genomskinlig, precis som jag sett att panelvax blir. Men jag skulle vilja veta om man måste stryka hela längden direkt, eller om man kan ha en stege och kliva ner och flytta den eftersom man vaxar? Det går tydligen inte med panellack som jag först funderade på. Jag har frågat på färg handeln, men ingen verkar veta något om den, så jag hoppas på svar här 
http://www.alfort.se/sv/varumarken/liberon/Bloom1/Produktinformation/Panelvax/
Eftersom den krysspenslas i första lagret så borde den inte vara speciellt känslig för överlappningar.
Edit: Annars kan du kolla in vanlig bets. Om du betsar med svamp och svagare bets så bör du heller inte få några problem med överlappning.
Eftersom den krysspenslas i första lagret så borde den inte vara speciellt känslig för överlappningar.
Edit: Annars kan du kolla in vanlig bets. Om du betsar med svamp och svagare bets så bör du heller inte få några problem med överlappning.
Tack för svaret
. Jag var in på 2 olika färg affärer, och på ena trodde dom att man inte kunde sluta mitt på brädan, och på den andra trodde dom att det gick, men jag tycker det är konstigt att ingen verkar veta något om vaxet, det har ju ändå funnits i några år, jag har försökt googla på olika forum, men inget står någonstans, så hoppas någon som använt den kan dela med sig av sina erfarenheter. ?..
Klicka här för att svara