Har köpt en ekskiva 1500x750 som jag avser att använda som bordsskiva för ett soffbord. När jag kollar bordet med ett vattenpass så är ytan ojämn (gissar för att träet torkat?).
Skiljer som mest ca 1-2 millimeter mellan topp och dal.
Hur gör man bäst för att få det så bra som möjligt? Slipa ner det eller försöka tvinga ner det?

Edit: Föresten jag har betsat och hårdvaxat undersidan om det är något som kan påverkat? Avsikten är att enbart ha benen som fästpunkter mot ekskivan. Hade tänkt mig en design som liknar IKEAs Lack bord.
 
Redigerat:
Du ska behandla andra sidan också? Den kan mycket väl rätta ut sig då.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.