3 080 läst ·
44 svar
3k läst
44 svar
Offert ta bort kamin
Helt orimligt. 16tim för det jobbet som knappt innehåller något material. Alltså vad ska de egentligen göra i 16timmar eftersom det knappt finns något material som ska monteras?L Lveronica skrev:
Demtonera och få ut kaminen tar knappast särskilt lång tid för en erfaren. En timme eller två kanske.
Rimligt hade varit 8tim. Alltså två personer som en halv dag demonterade och forslade bort samt monterade det efterfrågade.
Räknar väl med att inte behöva arbeta hårt.Grannens Häck skrev:
Helt orimligt. 16tim för det jobbet som knappt innehåller något material. Alltså vad ska de egentligen göra i 16timmar eftersom det knappt finns något material som ska monteras?
Demtonera och få ut kaminen tar knappast särskilt lång tid för en erfaren. En timme eller två kanske.
Rimligt hade varit 8tim. Alltså två personer som en halv dag demonterade och forslade bort samt monterade det efterfrågade.
Sälj eller skänk bort mot att dom tar ner den.
Ett simpelt jobb för en händig person.
Ett simpelt jobb för en händig person.
Besserwisser
· östergötland
· 2 771 inlägg
Det är det här som blir Problemet med att få ett fast pris på mindre jobb..Grannens Häck skrev:
Och väldigt många okända faktorer..
Dom klarar det säkert på 8 timmar tillsammans, men minsta lilla krångel kan ju snabbt bli tid..bara att täcka för att det inte ska bli sot överallt kan ju ta en stund...
Men jag hade åxå gjort det själv..
Hade också gjort det själv. Däremot hade jag ALDRIG satt ut en annons och låtit valfri tomte komma in i mitt hem och riva ut kamin och skorsten. Om jag inte bodde i ett skjul förstås. Fanken så mycket som kan bli fel och skadat när nån skrotnisse ska upp på taket o röjaplåtrickard skrev:
Det är det här som blir Problemet med att få ett fast pris på mindre jobb..
Och väldigt många okända faktorer..
Dom klarar det säkert på 8 timmar tillsammans, men minsta lilla krångel kan ju snabbt bli tid..bara att täcka för att det inte ska bli sot överallt kan ju ta en stund...
Men jag hade åxå gjort det själv..
Tack för alla svar.Tomtom79 skrev:
Vi ska inte göra det här själva utan vi ska betala en firma för att göra det här.
Satans tjat om att göra de själv. Ts vill ju uppenbarligen att en firma ska göra de, Om de beror på hälsa, ålder eller okunskap spelar ingen roll så diskutera ämnet istället för banka er på bröstet och säga att ni minsann hade klarat de utan problem.
2gubbar på en dag är fullt rimlig tid för de där jobbet. Restid till och från huset, täckning av golv och väggar och montera ner ett tung kaminrör som eventuellt jävlas och slutligen städa ihop efter sig. De är en hel arbetsdag.
Bra pris har du fått också.
2gubbar på en dag är fullt rimlig tid för de där jobbet. Restid till och från huset, täckning av golv och väggar och montera ner ett tung kaminrör som eventuellt jävlas och slutligen städa ihop efter sig. De är en hel arbetsdag.
Tack..J Jävligtlat skrev:Satans tjat om att göra de själv. Ts vill ju uppenbarligen att en firma ska göra de, Om de beror på hälsa, ålder eller okunskap spelar ingen roll så diskutera ämnet istället för banka er på bröstet och säga att ni minsann hade klarat de utan problem.
ja vi har ingen kunskap i det och vågar oss inte på det plus fem barn hemma så vågar inte chansa på att förstöra för oss.
Besserwisser
· östergötland
· 2 771 inlägg
Klicka här för att svara