Hej!
Har byggt en spaljé på ca 7 meter med vinklar på ca 1,5 meter varav den ena vinkeln går på berg. Tanken är att det ska planteras murgröna som ska klä in den så småningom. Funderar på hur jag ska göra för att få till jord att odla i på berget. Det är ca 3 meter med 90 grader vinkel på spaljén som går på berget, dessförinnan är det gräs som och där tänkte jag sätta murgrönan i marken bara med en rabattkant. Ser ju gärna att rabattkanten fortsätter på berget som stiger ca 2 dm. Har varit inne på att borra och fästa armeringsjärn i berget som jag sen fäster impregnerat trä i, lägger lite grus i botten och sen matjord som jag planterar murgrönan i. Har även funderar lite på att försöka mig på att mura ngt. Hur hade ni gjort? Tack på förhand :)

Jag är inte säker på att jag förstår hur det ser ut men jag hade helt enkelt struntat i att ens försöka odla på berget. Har murgrönan det bra i jorden på gräsmattan så klär den in berget därifrån också. En uppbyggnad på berget blir som en kruka och klätterväxterna kommer inte få nån fart där ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.