B
hej

någon som hittat o-ringar till gardenas micro drip 13mm kopplingar någonstans?

ska efter altanrenovering sätta upp det igen och såg att många har torkat ut, men det finns inte ens på Gardenas egna reservdelsportal... det enda som dyker upp är de vanliga till slangkopplingarna, och de är grövre än dessa.

tips mottages tacksamt!

B
E etompau skrev:
Hör med Hyrep i Trelleborg, dom hanterar reservdelar till gardena-prylar.

[länk]

jag har mailat dem, men tragiskt de inte har nåt på hemsidan, och ett sånt bolag, de har ALLT på hemsidan... som går att köpa....

Hänger inte med på vad du menar.
Vilken hemsida avser du?

B
E etompau skrev:
Hänger inte med på vad du menar.
Vilken hemsida avser du?

hyrep

finns inga o-ringar till micro drip....

men någon borde ju ha hittat, för de åldras när de ligger uppe

Passar inte o-ringen på 8,9x1,9 då? Den beskrivs som avsedd för microdrip-kopplingarna.

B
E etompau skrev:
Passar inte o-ringen på 8,9x1,9 då? Den beskrivs som avsedd för microdrip-kopplingarna.
är 8.9 mm innermått? kan funka, det är ju 13 mm slang.. men låter litet. men det är kanske den.

var hittade du den?

B Boan skrev:
är 8.9 mm innermått? kan funka, det är ju 13 mm slang.. men låter litet. men det är kanske den.

var hittade du den?
Såg du länken som jag tidigare bifogade? Den går ju direkt till o-ringen....

B
men 11 kr st?????? jösses...

det måste ju gå hitta billigare :)

Inget ovanligt att små reservdelar har ett högt pris. Valet är ditt, köp för 11 kr eller ränn runt i affärer och leta efter packningarna.

B
ja, verkligen... någon fabrik gör ju liknande.

men 8.9 låter lite.. är det innermått man menar? och det är väl inga andra kopplingar i microdrip de kan avse, för jag ha då inte sett några andra.... än de "vanliga" för 13mm rör.

måste dessutom pimpa alla kopplingar med slangklämmor, för de gled ur sist, den där kopplingen är inte så bra...

B
8,9 + 2x1,9 = 12,7 mm
Är då diameter lite drygt 9,2 mm där o-ringen sitter så blir det 13 mm
Eller så är Gardenaslangen 1/2” (=12,7 mm) men metriskt översatt till 13 mm

Beställ 1000 st så får du ett bättre pris än 11 kronor styck

Protte

Prova tyska eller engelska ebay. Där kan du enkelt hitta 500-pack 8,9x1,9 nitril för 250-300 plus frakt

• Gilla
Boan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.