Köpte vattenlåset och avloppsröret på bilden från Biltema. Men mellan vattenlåset och första röret (som är kapat enligt anvisning) så droppar det, se röda pilen. Finns ingen packning runt röret där, är det inte märkligt? Vart är felet?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 303 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 303 inlägg
Felet står i din första mening!P Per Eriksson9 skrev:
”Biltema”
Detta vattenlåset inhandlar Biltema från svenska Faluplast. Så det är inget kina-skit på långa vägar.
Klämringen som nyper åt röret är inbyggd i muttern.
Du ser den på bilden här:
Installationsanvisninge från FaluPlast finner du här:
https://www.rskdatabasen.se/infodocs/DOS/DOS_96_8073653.pdf
Hade du verkligen kapat röret rakt första gången?
För detta vattenlåset är ett vattenlås så är svårt att misslyckas med...
Klämringen som nyper åt röret är inbyggd i muttern.
Du ser den på bilden här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installationsanvisninge från FaluPlast finner du här:
https://www.rskdatabasen.se/infodocs/DOS/DOS_96_8073653.pdf
Hade du verkligen kapat röret rakt första gången?
För detta vattenlåset är ett vattenlås så är svårt att misslyckas med...
Redigerat:
Klicka här för att svara


