Min far har skött alla abonnemang etc tidigare, men kan inte göra det längre. Vi flyttade därför över bredband/ TV/ telefoni på min mor. Telefonnummer flyttades med.
Lämnade även in en fullmakt så jag kan sköta ärenden åt dem.

TV och bredband fungerar men den fasta telefonen fungerar inte. När jag ringer blir det direkt svaret att numret inte har någon abonnent.

Tele2 menar att felet ligger på routern eller något sedan, men det fungerade dagen innan. Jag tror även att det bara borde varit tyst i luren eller någon signal av något slag.

Meddelandet tror jag tyder på att de lyckats koppla bort numret.

Har ni något teori?

Tele2 har inte lyckats rätta till problemet på tre dygn.
 
Är det operatörens router?
Har den utgång för analog telefon?
Fungerade det en dag, för att sedan sluta fungera nästa?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Är det operatörens router?
Har den utgång för analog telefon?
Fungerade det en dag, för att sedan sluta fungera nästa?
Ja på alla tre. Med viss reservation för fråga två. Men det har iaf fungerat och den enda skillnaden är vem som står för abonnemanget.
 
Hade ni en annan operstör innan? isåfall är det fel i numriken och ligger kvar hos den gamla operatören.
Tror det var pts som hade en sida där man kan söka och se hos vilket operatör ett nummer tillhör.

Hittade den nu.
https://nummer.pts.se/NbrSearch
Står det att det ligger hos en annan operatör så är inte numret flyttat korrekt.
Om det gjorts en portering.
 
Hej!

De har haft samma operatör under flera år.

Men nu efter snart två veckor hoppade telefonen igång igen. De har inte lämnat nån förklaring vad som var fel.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.