Hej,
Vi har nyligen köpte ett hus som har NIBE vvw 300 i värmesystem. Nu har det slutat fungerar som den ska. I displayen står 15 som framspelningen temperaturen inom parante , dvs att den värmer inte upp så som den ska. Samt blinkar det i displayen. Vad kan detta beror på?
OBS! Det har blivit en lite hög bit av is under fläkten F2025.
Vi har nyligen köpte ett hus som har NIBE vvw 300 i värmesystem. Nu har det slutat fungerar som den ska. I displayen står 15 som framspelningen temperaturen inom parante , dvs att den värmer inte upp så som den ska. Samt blinkar det i displayen. Vad kan detta beror på?
OBS! Det har blivit en lite hög bit av is under fläkten F2025.
Är det pga isen som har bildat under?
här är lite bilder, sen under i där det läcker vatten ifrån är full med is
Väder inom parantes är vad panna vill ha för framledningen och värdet utan parantes är aktuell temperatur.H Hosin Mohamed skrev:
Så just nu vill anläggningen ha en framledningen på 15grader.
Om du bläddrar till meny 4 så ser du aktuell utetemperatur, stämmer den ?
Ja, det gör det ute temperaturen är 0,7 grader.
Klicka här för att svara




