242 läst ·
6 svar
242 läst
6 svar
Napoleon grill död
Hej,
Min Napoleon grill 4 brännare dog vid julsfton, fattar inte varför, 3 år gammal, har fungerat i -17 också men den dagen var -8 och ville ej tända på någon brännare, inte heller med tändstickor. Gjorde upp liten eld för qtt värma smälta men hjälpte inte heller.
Vad kan vara fel, vad ska jag byta ut? Tank är full med gasol.
Min Napoleon grill 4 brännare dog vid julsfton, fattar inte varför, 3 år gammal, har fungerat i -17 också men den dagen var -8 och ville ej tända på någon brännare, inte heller med tändstickor. Gjorde upp liten eld för qtt värma smälta men hjälpte inte heller.
Vad kan vara fel, vad ska jag byta ut? Tank är full med gasol.
Kommer det gas?P promo skrev:Hej,
Min Napoleon grill 4 brännare dog vid julsfton, fattar inte varför, 3 år gammal, har fungerat i -17 också men den dagen var -8 och ville ej tända på någon brännare, inte heller med tändstickor. Gjorde upp liten eld för qtt värma smälta men hjälpte inte heller.
Vad kan vara fel, vad ska jag byta ut? Tank är full med gasol.
Varför inte testa att värma gasoltuben ( i garaget tex.) Värm hela grillen där om möjligt till rumstemp
Det finns gasol som klarar minusgrader.
Grilla utomhus
Jepp och Sverige och kallare klimat, så är Propan vi använder här. Det finns Butan med och det är bara på varmare breddgrader det används. Den klara inte för många minusgrader, utan gasar dåligt.S styren skrev:
Klicka här för att svara
