Hej,

Min Napoleon grill 4 brännare dog vid julsfton, fattar inte varför, 3 år gammal, har fungerat i -17 också men den dagen var -8 och ville ej tända på någon brännare, inte heller med tändstickor. Gjorde upp liten eld för qtt värma smälta men hjälpte inte heller.

Vad kan vara fel, vad ska jag byta ut? Tank är full med gasol.
 
Regulatorn kanske frös invändigt. Då blir det stopp och ingen låga. Ta in tank och regulator över natten och prova koppla ihop igen med grillen, så blir det kanske låga.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Regulatorn kanske frös invändigt. Då blir det stopp och ingen låga. Ta in tank och regulator över natten och prova koppla ihop igen med grillen, så blir det kanske låga.
Låter som något även jag klarar testa, tsck
 
S
P promo skrev:
Hej,

Min Napoleon grill 4 brännare dog vid julsfton, fattar inte varför, 3 år gammal, har fungerat i -17 också men den dagen var -8 och ville ej tända på någon brännare, inte heller med tändstickor. Gjorde upp liten eld för qtt värma smälta men hjälpte inte heller.

Vad kan vara fel, vad ska jag byta ut? Tank är full med gasol.
Kommer det gas?
Varför inte testa att värma gasoltuben ( i garaget tex.) Värm hela grillen där om möjligt till rumstemp
Det finns gasol som klarar minusgrader.

Grilla utomhus
 
Tog in tuben, regulatorn får jag inte loss så vi får se.
Bauhaus gas, har alltid fungerat i minus, grillar 2-3 dagar i veckan, även vintertid men nu dog den.

Tar in hela grill och värmer som steg 2.
 
S styren skrev:
Kommer det gas?
Varför inte testa att värma gasoltuben ( i garaget tex.) Värm hela grillen där om möjligt till rumstemp
Det finns gasol som klarar minusgrader.

Grilla utomhus
Jepp och Sverige och kallare klimat, så är Propan vi använder här. Det finns Butan med och det är bara på varmare breddgrader det används. Den klara inte för många minusgrader, utan gasar dåligt.
 
Det kommer gas ja men tydligen tar det stopp någonstans innan gnistan.

Jag har köpt gas från Bauhaus och Rusta, har alltid fungerat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.