1 536 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Myrbekämpning
Hej.
Har en liten odling meg pallkrage ute i trädgården.Rensade ogräs i den igår inför nyplantering meg kommer jag ner i jorden lite så är det en hel del myror dör.De kommer antagligen att äta upp den vi planterar där snart.Viss jag kan byta jord men dem finns säkert under kragen också.Finns det medel som inte är giftiga så jag kan plantera ändå?
Mvh
Har en liten odling meg pallkrage ute i trädgården.Rensade ogräs i den igår inför nyplantering meg kommer jag ner i jorden lite så är det en hel del myror dör.De kommer antagligen att äta upp den vi planterar där snart.Viss jag kan byta jord men dem finns säkert under kragen också.Finns det medel som inte är giftiga så jag kan plantera ändå?
Mvh
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Myror äter inte växter. De gräver dock gångar i jorden vilket gör att rötterna kan förlora kontakt med jorden och således kan inte ta upp vatten och näring. För att bli av med myrorna vattna ordentligt.Z zombi skrev:Hej.
Mvh
Myror finns där det är torrt, de gillar inte väta. Vatnnar du ordentligt och håller på så kommer myrorna så småningen om att flytta på sig.Z zombi skrev:Hej.
Mvh
Ett annat alternativ är kiselgur, bla myrNIX, kiseldioxid bestående av kiselalger och är helt ogiftigt för människor och djur.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kiselgur
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden