Hej! Har köpt en begagnad diskmaskin, modell Ikea. Fick med en slags ”bygel” samt skruv, som jag ej vet hur jag monterar... Nån som känner igen dessa och vet var jag ska placera dem? De långa förstår jag ju ska fästas i vägg, men fattar som sagt inte hur, hittar som inga hål där en skruvdragare når. Såå tacksam för hjälp!

(kan inte fråga säljaren då jag ej hittar kontaktuppgifter)

• Metallbygel hålls upp bredvid skruvar på kakelgolv, osäkerhet om montering för diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad Ikea-diskmaskin öppen framifrån, med frågetecken kring montering av bygel och skruv.
    Skapa konto
  • Närbild på öppen begagnad diskmaskin vid en vit vägg, med synlig fästbygel och ingen synlig skruvhål.
    Skapa konto
Rent spontant, ingenting du behöver känns det som.

L Lindane skrev:
Hej! Har köpt en begagnad diskmaskin, modell Ikea. Fick med en slags ”bygel” samt skruv, som jag ej vet hur jag monterar... Nån som känner igen dessa och vet var jag ska placera dem? De långa förstår jag ju ska fästas i vägg, men fattar som sagt inte hur, hittar som inga hål där en skruvdragare når. Såå tacksam för hjälp!

(kan inte fråga säljaren då jag ej hittar kontaktuppgifter)
Tror inte att det är "modell" Ikea :)

Men om du kollar upp modellen på Ikea så hittar du säkert monteringsanvisningarna där :)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Det verkar vara en integrerad modell. Hör beslaget kanske till luckans beklädnad?

F Fluxor skrev:
Rent spontant, ingenting du behöver känns det som.
hoppas inte!

Violina Violina skrev:
Tror inte att det är "modell" Ikea :)

Men om du kollar upp modellen på Ikea så hittar du säkert monteringsanvisningarna där :)
Det står faktiskt bara Ikea på den, har sett andra det står typ whirlpool på, men denna har inget annat märkesnamn än Ikea. Har nog många år på nacken. :)

F Fluxor skrev:
Det verkar vara en integrerad modell. Hör beslaget kanske till luckans beklädnad?
Exakt, tog just bort luckan för att byta den, men skruvar etc fanns i en påse som följde med, inget som verkar ha med luckan att göra då den satt på sol vanligt. :)

L Lindane skrev:
Det står faktiskt bara Ikea på den, har sett andra det står typ whirlpool på, men denna har inget annat märkesnamn än Ikea. Har nog många år på nacken. :)
Borde stå ett nummer på också?

Edit: om du öppnar luckan så brukar typskylten sitta där nånstans?

P
Det är en electrolux och inget av det som skickats med är till för denna maskin.
De långa skruvarna kan ev användas för att sätta dit en skåoslucka

electroluxaren skrev:
Det är en electrolux och inget av det som skickats med är till för denna maskin.
De långa skruvarna kan ev användas för att sätta dit en skåoslucka
tack!! Då ignorerar jag de grejerna! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.