Jag undrar om det är möjligt att montera en badkarsblandare av sargtyp vid ett inbyggt (inkaklat) badkar som inte har några förborrade hål för detta? Allra helst skulle jag vilja ha den monterad i kaklet bredvid badkaret, men det är kanske omöjligt? :)

Tacksam för hjälp!

/Emma M

Att montera den på karet är mera rätt än på kaklet, finns det bara plats ovan och under så kan man kompletera karet med sargblandare vet att jag fick göra så vid ett tillfälle när fel badkar hade kommit till kund, 3 hål fick borrras.Sen är det en fördel om man kan komma åt sargblandaren i underkant hyfsat lätt även om karet inbyggt med en lucka i konstruktionen, avstägnings ventiler skall monteras på kv, vv innan ev. ansl. slangar mot sargblandaren.

mvh

Staffans2000
Hur gjorde du mer exakt, för att borra igenom emaljen utan att "flisorna rök"?

Staffan

Staffan2000>>Karet var i glasfiber kan tilläggas med gelcoat lack, tänkte inte på att trådskaparens kar kanske är i stål så det ber jag om ursäkt för... Annars så brukar jag köra motsols med hålsågen med minemalt tryck så det inte flisar sig, sedan när man kommit igenom lacken/gelcoaten så kör man medsols.Emalj och gelcoat är ju ganska lika med att de flisar sig lätt.

mvh

Inga problem att ha en sargblandare i kaklet brevid. Se bara till att du har lite gods runt hålen så det inte blir för svagt. Är det lite klent kakel eller svårborrad mosaik, så finns kromade förstärkningsplattor med hål i att ha ovan kakel. Det borde finnas gott om bildexempel om du googlar lite.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.