Två osäkerheter inför kopplandet:
Enligt manualen till MMA radiator kopplingen står det att man ska dra kopplingarna till botten så att oring tätar ska man alltså ta i tills det tar stopp? eller ska man dra lite försiktigt så man inte skadar oringen?
http://www.mma.se/wp-content/uploads...8040-rev-3.pdf
Ska man stoppa ner röret helt i botten i kopplingen? känns ju nästan som man kommer strypa flödet då..
Enligt manualen till MMA radiator kopplingen står det att man ska dra kopplingarna till botten så att oring tätar ska man alltså ta i tills det tar stopp? eller ska man dra lite försiktigt så man inte skadar oringen?
http://www.mma.se/wp-content/uploads...8040-rev-3.pdf
Ska man stoppa ner röret helt i botten i kopplingen? känns ju nästan som man kommer strypa flödet då..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ser lite dåligt på bilden. Är det tillopp och returanslutningar mot ett radiatorkoppel, så ska du ha M22-12 kopplingsset. Eller M22-15 om det är 15 mm rör. Finns normalt inga o-ringar på dessa. Det finns även kopplingar avsedda för Pex. Vad ska du koppla med för rör?
Klicka här för att svara

