Fundering... Jag håller på med ett frikyla projekt och har rätt trångt och vill undvika onödiga 90 grader kopplingar.
Kan man montera cirkulationspumpen i ca. 45 grader lutning (Wilo-Straos) där flödet går uppifrån neråt, eller, ja, snett neråt då...

Om man bortser från alla spydigheter framtida VVS'are kommer att kläcka ur sig, vad tycker pumpen om det?
 
Den tycker det är bra läge så och inga problem öht.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…

Bästa svaret

Det viktiga brukar vara att motoraxeln ska vara horisontell. Om man vrider den så att anslutningarna hamnar snett gör inget
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.