Ja då har man klickat/beställt en AsusRT-N56U router från webbhallen...:D

Redigerat:
Verkade också bra;)..Får väl köpa den om inte Asusen gör sitt jobb..He he!
Många pratade i recensionerna om att dom LÅSER sig...Det kan ju va det den Sprillans Belkin..helv...tet som jag har i skrivande stund gör om vart annat...:( ...

munge skrev:
...
[länk]
Kan dock behöva bootas om vartannat år.
Routervärldens svar på Volvo 740, ful som stryk enligt vissa, men den bara går och går och går och....

Inte som min Belkin då!..Som är som en groda utan bakben...."Hopplös...:x

Hakar på tråden, kollar just på denna
och funderar på om D-links nätverkskort funkar mot Linksys? Antar att de inbyggda på laptop/PC funkar?

Kjell G

Ja då var den nya Asusen installerad funkar finfint än så länge snabb som vesslan"...:)
Men vart finns lösenordet som man skall skriva in på Ps3 för att få ordning att kunna spela online:blushing:...På Belkinen fick man med en lapp med allt och manualen på Svenska men Asusen 'är det ingen lapp och bara gud i damen allt på engelska till på köpet puhh:x

Kjell_G skrev:
Hakar på tråden, kollar just på denna
och funderar på om D-links nätverkskort funkar mot Linksys? Antar att de inbyggda på laptop/PC funkar?

Kjell G
Trådlösa nät bygger på olika standarder så att det ska fungera mellan olika tillverkare. Routern har IEEE 802.11b/g, IEEE 802.11n så klarar ditt nätverkort något av dessa så ska det fungera i teorin.

Det som tidigare har ställt till det är att man har sålt produkter som stödjer IEEE 802.1 Draft N vilket är förversioner av N-standarden.. Det kunde ställa till det när man valde olika tillverkare som körde med olika Drafts, men oftast inte mer än att man kanske inte kunde utnyttja hela hastigheten som utlovades

Installerat o klart, otroligt smidigt - CD på laptop, sen hittar den grejerna. Fick bara köra om lösenordet på Soundbridge, de andra enheterna gick med på bytet direkt. Kanske för att jag behöll samma nätverksnamn o det gamla lösenordet?

Bytte för att D-Linken kastade ut oss emellanåt, avbrotten kom väldigt olämpligt ibland. Hoppas den här är mer driftsäker.

Kjell G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.