Hej där,
har ett utrymme som nu börjar få sig en hel del vattenrör, kopplingar, mätare, kranar och grejer. Jag skulle vilja ha något litet skydd mot vattenläckage.
Idag har jag ett PEM rör 25 mm som leder ut vatten från en säkerhetsventil rakt ned genom golvet och ut under huset vilket är helt OK. Skulle vilja ha någon sorts liten golvbrunn i utrymmet.
I den perfekta världen så skulle jag vilja limma fast en liten tratt med galler och myggnät på PEM röret som jag sen kan fräsa ned i golvbrädan (det behövs förresten knappt ens, spelar ingen roll om det är en kant på 2 mm eftersom det bara är en ren säkerhetsgrej så det inte blir 1 m vatten). Helst skall gallret bara vara max 50 mm. Helst utan vattenlås tror jag eftersom det tar onödig plats, men ja…. Spelar väl ingen roll, dock vill man väl ha nått slags insektsnät då någonstans.
Någon som har någon ide?
Jag tänkte på ett avloppsrör av minsta dimension med ett lock fastlimmat i änden med ett myggnät under. Sen gör man en massa hål i locket. Det gäller då dock att kunna borra spikrakt genom över och under lagret i golvet med en borr som är exakt som röret om den skall kunna vila på kanten runt locket.
Problemet är att de spygatter och brunnar man hittar är ju väldigt stora, typ 15+ cm