Jag har en gammal (Intel i3/4GB) laptop gömd i tv-bänken som styrs genom ett trådlöst logitech tangentbord med inbyggd mus. Windows och VLC media player är det som används. Givetvis kopplad med kabel till gigabit-nätverket.

Inget flashigt gränssnitt men den spelar "allt", fast den är gammal har den hittills orkat alla filer jag testat. Alla play-tjänster, youtube, popcorn time osv funkar naturligtvis också :)

Jag har tidigare använt raspberry pi, nån netgear mediaspelare och tvns inbyggda smart-funktion men det har varit hopplöst trögt eller så har inte allt som jag vill ska funka funkat.
 
Chaly
MathiasS skrev:
Spelar den också riktigt stora filer?
Faktiskt inte testat någon fil större än typ 10Gb. Inte läst något om några sådana problem i min förköpsstudie dock.
Gäller det alla stora filer eller speciellt något format/codec?
 
Jag har problem med alla stora filer.
 
Behöver man så stora filer? Jag har nog aldrig spelat upp större än 8 gig.
 
tommib
Jag kör Kodi på en Intel NUC. Nu har jag visserligen inte stresstestat den ordentligt men den spelar allt man slänger på den. Styrs via fjärrkontroll (inbyggd IR-mottagare) eller via appen Yatse.

Filerna ligger på en separat server, där ligger också databasen så att man kan köra flera spelare med samma databas (vad man sett osv..)
 
Ramnemark skrev:
Behöver man så stora filer? Jag har nog aldrig spelat upp större än 8 gig.
När man kollar på Hardcore Henry räcker det med 5GB filer, men till lite "större" filmer så vill man ju ha toppkvalitet på ljud och bild.....:)
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
tommib skrev:
Jag kör Kodi på en Intel NUC. Nu har jag visserligen inte stresstestat den ordentligt men den spelar allt man slänger på den. Styrs via fjärrkontroll (inbyggd IR-mottagare) eller via appen Yatse.

Filerna ligger på en separat server, där ligger också databasen så att man kan köra flera spelare med samma databas (vad man sett osv..)
Bra! Yatse och kodi på min vanliga pc blir ett utmärkt första steg. Har redan hdmiSladd i väggen mellan pc och förstärkare.....
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Kan ju tillägga att burken kör Kodibuntu.... Med Windows i botten kan det möjligen vara lite skillnad på vilka codecs som stödjs. BluRay är säkert lättare att få att fungera. Jag har inte ens försökt. Sist jag såg en film var väl typ 2014 :(
 
Plex media server och iPad+Chromecast i sovrummet, Kodi på en Intel NUC i vardagsrummet som rattas med en Logitech Harmony.
 
Ja, det kan vara lite meck med codecs, kopieringsskydd och annat, men hittills så spelas allt jag har på pcn via VLC, så det borde funka även med xbmc/kodi.
 
Chaly
MathiasS skrev:
Jag har problem med alla stora filer.
Ska testa någon större fil med Kodi på Minix. Återkommer med besked.
 
Chaly
MathiasS skrev:
Jag har problem med alla stora filer.
Nu sett dryga timmen på en film, 21,3 Gb H.264. Inga problem alls.
Dock stödjer inte min Minix-burk 10bits H.265 om det är viktigt...
 
Jag tror jag löst mina "problem".

Kodi snurrar nu på min stationära pc som återigen är ansluten till bioförstärkaren via hdmi. Just nu kör jag Sybu för remote på Ipad och det verkar funka bra.

Nu rullar "Antman" i en 40GB bluray backup....verkar som att jag inte behöver fler mackapärer just nu. Synd.
 
  • Gilla
Chaly och 1 till
  • Laddar…
"Den som har flest prylar när han dör, vinner" :)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.