Jag har en gammal (Intel i3/4GB) laptop gömd i tv-bänken som styrs genom ett trådlöst logitech tangentbord med inbyggd mus. Windows och VLC media player är det som används. Givetvis kopplad med kabel till gigabit-nätverket.
Inget flashigt gränssnitt men den spelar "allt", fast den är gammal har den hittills orkat alla filer jag testat. Alla play-tjänster, youtube, popcorn time osv funkar naturligtvis också
Jag har tidigare använt raspberry pi, nån netgear mediaspelare och tvns inbyggda smart-funktion men det har varit hopplöst trögt eller så har inte allt som jag vill ska funka funkat.
Inget flashigt gränssnitt men den spelar "allt", fast den är gammal har den hittills orkat alla filer jag testat. Alla play-tjänster, youtube, popcorn time osv funkar naturligtvis också
Jag har tidigare använt raspberry pi, nån netgear mediaspelare och tvns inbyggda smart-funktion men det har varit hopplöst trögt eller så har inte allt som jag vill ska funka funkat.
Jag kör Kodi på en Intel NUC. Nu har jag visserligen inte stresstestat den ordentligt men den spelar allt man slänger på den. Styrs via fjärrkontroll (inbyggd IR-mottagare) eller via appen Yatse.
Filerna ligger på en separat server, där ligger också databasen så att man kan köra flera spelare med samma databas (vad man sett osv..)
Filerna ligger på en separat server, där ligger också databasen så att man kan köra flera spelare med samma databas (vad man sett osv..)
Bra! Yatse och kodi på min vanliga pc blir ett utmärkt första steg. Har redan hdmiSladd i väggen mellan pc och förstärkare.....tommib skrev:Jag kör Kodi på en Intel NUC. Nu har jag visserligen inte stresstestat den ordentligt men den spelar allt man slänger på den. Styrs via fjärrkontroll (inbyggd IR-mottagare) eller via appen Yatse.
Filerna ligger på en separat server, där ligger också databasen så att man kan köra flera spelare med samma databas (vad man sett osv..)
Kan ju tillägga att burken kör Kodibuntu.... Med Windows i botten kan det möjligen vara lite skillnad på vilka codecs som stödjs. BluRay är säkert lättare att få att fungera. Jag har inte ens försökt. Sist jag såg en film var väl typ 2014 
Jag kör dune med yadis.https://www.youtube.com/watch?v=SVytvTP5N90 Men på senaste tid så har den dammat mer och mer. Numera kör jag allt som oftast en chromecast i kombination med netflix & viaplay 
Jag tror jag löst mina "problem".
Kodi snurrar nu på min stationära pc som återigen är ansluten till bioförstärkaren via hdmi. Just nu kör jag Sybu för remote på Ipad och det verkar funka bra.
Nu rullar "Antman" i en 40GB bluray backup....verkar som att jag inte behöver fler mackapärer just nu. Synd.
Kodi snurrar nu på min stationära pc som återigen är ansluten till bioförstärkaren via hdmi. Just nu kör jag Sybu för remote på Ipad och det verkar funka bra.
Nu rullar "Antman" i en 40GB bluray backup....verkar som att jag inte behöver fler mackapärer just nu. Synd.
