Ska ha en enkel mediacentral i källaren. Låga krav:

1. Plåtdörr
2. Minst två uttag för 230v
3. Patchpanel med 5-10 portar
4. Plats för en liten switch och möjligen någon POE adapter.

Hade tänkt mig en infälld hager volta, men det verkar vara en månads leveranstid på dessa? Vad tar jag istället?

Elbutik har något noname (bokstavligen) fabrikat som verkar billigt också....
 
MrJay MrJay skrev:
[länk]
jo den såg jag faktiskt, men 3700kr för en låda är faktiskt helt vettlöst. Det går inte. Hagers central kostar 1700 och elbutiks noname central en tusing….
 
Köp dom då. Kan få den för 3300 på amazon
 
MrJay
Nåja… jag har 2st installerade :cool:
 
dom där skåpen är ju värdelösa, får inte plats med mc/router/switch utan att ha dörren öppen, bättre att placera utrustningen/patchpanel i en garderob eller liknande
 
Unikt namn
Något helt annat, men Amazon har rätt billiga smånätverksskåp. Typ 700 för en 10tums variant
Finns även små söts strömskenor för en mindre peng och hyllor.
Du får ju plats med en mindre poeswitch, plus en router utan problem.

Ingen möbel för vardagsrummet men kanske duger i källaren?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag har har router, nvr, site switch, Poe-switch och patchpanel till (nästan) hela huset på annan plats i rack. Detta är en lokal pryl för att serva de delar av huset som inte gjordes från början.

här ska det bara vara en liten patchpanel och en liten switch och utrymmet tillgängligt för detta är precis vad som krävs för en liten infälld mediacentral.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
C
Unikt namn Unikt namn skrev:
Du får ju plats med en mindre poeswitch, plus en router utan problem.
Utan problem är en sanning med modifikation. Det är mycket luft på sidorna - innermåttet mellan skenorna är bara runt 22 cm, än mindre om man sätter dit en hylla. Många routers t.ex. är lite för stora tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.