M
Hej,

Har målat med Hornbachs silikatfärg på en tidigare målad innervägg (oklar färgtyp) i källaren utan att varken spä ut färgen med silikatbinder eller grunda med silikatbinder. Hur illa är detta? Instruktionen anger spädning och grundning. Väggen ser dock fin ut såhär en timme senare, har täckt bra...
 
D
Vänta och se. Ge det nån vecka o gnugga lite på färgen. Släpper den så får du väll göra om och sitter den så gör den det
 
M
D Drburr skrev:
Vänta och se. Ge det nån vecka o gnugga lite på färgen. Släpper den så får du väll göra om och sitter den så gör den det
Får göra så, än sitter det bra
 
N
Är den tidigare färgen inte diffusionsöppen, så är det ju ingen vinst att måla med silikat utanpå.
Dock fäster det ju bra på dom flesta färger.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.