Eller kanske det snarare heter Valborgsmässoeld.

Nu är det snart dags, klockan fem tycker vi är lagom, passar både barn och gamla.

Är ni rädda för gräsbränder?
Vi har dragit fram vattenslang och fyllt ett par hinkar dessutom.
Och jag skall fylla upp ett litet barnbad.

Hur dags tänder ni?
 
  • Gilla
tgr_se
  • Laddar…
Det är lite för torrt och blåsigt här, så jag sparar min brasa till nåt senare tillfälle. Byns brasa vid idrottsplatsen är bara ett par hundra meter från brandstationen, så det känns lite tryggare.
 
I all anspråkslöshet gick det bra, en liten gräseld stoppade vi snabbt.
Och barnen älskade att leka vid elden, kasta in fjolårshö och "grilla" överblivna skumkaniner från i påskas.

Familj och barn leker nära en liten gräsbrand på en rymlig trädgård med soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.