13 396 läst ·
49 svar
13k läst
49 svar
Lyfco Robotklippare e1800
Jag ville ha en stark och snabb klippare som inte så ofta måste åka hem och ladda och det fick jag med denna.G golfgreen skrev:Jag skulle inte köpa den där klipparen baserat på det där testet. Det verkar som att man accepterar många brister med argument som "det är inte så farligt", "det händer inte så ofta" osv, ungefär som folk som hävdar att robotgräsklippare som stannar inte är ett problem "eftersom man ändå är ute och grejar i trädgården så ofta". Bortförklaringar för att försöka få en dålig produkt att verka bättre, helt enkelt.
Lägger man till alla stora och kända problem med Lyfco som har nämnts i forumet så gör det saken bara ännu mer självklart. Och som grädde på moset har man sen Outl1:s totalt oacceptabla support.
Jag skulle till och med hellre köpa en Worx än den där![]()
Extra bonus blev smidig styrning och schemaläggning från surfplattan.
Den är tydligen 6:e generationen av klippare från detta kinesiska företag: http://www.exgain-tech.com/products.asp?Small_Class=15
Säljs under olika namn över hela världen, i Sverige finns också:https://dbot.se/produkt/e1800/
I Australien en firma som även gör egna instruktionsvideor: https://robotlawnmowers.com.au/robot-lawn-mowers/robotic-lawn-mower-exgain-e1800/
Om man enbart skulle gå efter omdömen från detta forum skulle man stå sig kort.
Ingenting av det du skriver ändrar något av det jag skrev. Testet du hänvisade till påpekar fortfarande många brister. Det finns gott om otroligt stora problem som har visats upp här på forumet och även om det skulle handla på måndagsex allihopa så är det inte acceptabelt att klipparen tex smiter utanför begränsningskabeln och dessutom inte stannar när den har gjort det.B Booza skrev:Jag ville ha en stark och snabb klippare som inte så ofta måste åka hem och ladda och det fick jag med denna.
Extra bonus blev smidig styrning och schemaläggning från surfplattan.
Den är tydligen 6:e generationen av klippare från detta kinesiska företag: [länk]
Säljs under olika namn över hela världen, i Sverige finns också:[länk]
I Australien en firma som även gör egna instruktionsvideor: [länk]
Om man enbart skulle gå efter omdömen från detta forum skulle man stå sig kort.![]()
Att supporten på Outl1 är totalt värdelös är också ett faktum.
Att det är en kinesisk klippare som säljs under flera märken är också känt här, flera har påpekat det när andra har haft problem med sina klippare som har visat sig vara Lyfco.
Alla kinesiska märken är inte dåliga och vissa är till och med bäst på det som gör. Men det finns en anledning till att kinesiska märken har ett dåligt rykte: många av dom är totalt värdelösa. Lyfco är ett av dom värdelösa.
Om det det viktigaste för dig är att klipparen inte åker hem så ofta så har du trots allt kanske köpt rätt modell ändå, för den kan självklart inte göra det när den sitter fast nånstans
Det första jag gjorde när jag köpte klipparen i juni var att ladda ner och uppgradera programvaran som jag alltid gör med nya prylar.
Klipparen har fungerat perfekt, aldrig smitit, stannat, snurrat etc. Jag följde instruktionerna för installationen, testade inte att göra annat.
Så blev det väldigt bra. Synd att en så bra klippare fått en så dålig återförsäljare som OutL1 verkar vara, jag tror dBot är bättre.
Ber om ursäkt att jag förstörde kvällen genom att vara supernöjd med Lyfco
Klipparen har fungerat perfekt, aldrig smitit, stannat, snurrat etc. Jag följde instruktionerna för installationen, testade inte att göra annat.
Så blev det väldigt bra. Synd att en så bra klippare fått en så dålig återförsäljare som OutL1 verkar vara, jag tror dBot är bättre.
Ber om ursäkt att jag förstörde kvällen genom att vara supernöjd med Lyfco
Det gör naturligtvis ingenting att du är nöjd med ditt köp, det är väl bara bra. Det tråkiga med dom ytterst få positiva inläggen är ju att dom kan locka andra att köpa en Lyfco. Personligen hade jag inte köpt något av alla märken som Lyfco säljs under, men undviker man Outl1 så är det ju nått positivt i alla fallB Booza skrev:Det första jag gjorde när jag köpte klipparen i juni var att ladda ner och uppgradera programvaran som jag alltid gör med nya prylar.
Ber om ursäkt att jag förstörde kvällen genom att vara supernöjd med Lyfco![]()
Låter som att det är ett märke man ska undvika med allt man läst här.
Har själv en Meec 1200 från Jula, första generationen, inköpt 2015. Ä(egentligen en Gforce 1200 under skalet). Den har tuffat o gått i 4 år nu utan större problem.
Ja den får ta omtag för dockningen ibland,
Ja den fastnar ibland,
ja den är dum jämfört med en Husqvarna.
Men är man nogrann med dragning av begränsningstråden så funkar den ytan större bekymmer.
Med tanke på att den bara kostade 5-6000 så är jag helnöjd. Det är förvånande att billiga maskiner som säljs 2019 verkar betydligt sämre än billiga maskiner som såldes 2015.
Har själv en Meec 1200 från Jula, första generationen, inköpt 2015. Ä(egentligen en Gforce 1200 under skalet). Den har tuffat o gått i 4 år nu utan större problem.
Ja den får ta omtag för dockningen ibland,
Ja den fastnar ibland,
ja den är dum jämfört med en Husqvarna.
Men är man nogrann med dragning av begränsningstråden så funkar den ytan större bekymmer.
Med tanke på att den bara kostade 5-6000 så är jag helnöjd. Det är förvånande att billiga maskiner som säljs 2019 verkar betydligt sämre än billiga maskiner som såldes 2015.
Hej igen !
Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???
Nu har jag talat med eran försäljning också !
Jag har cattat med er ?
Jag skickar E mail ?
Varför svarar ni inte på E mail ?
Varför bryr ni inte om era kunder ?
Finns det någon som har något ansvar ?
Eller ?????
Missnöjd kund som känner sig lurad !
Hälsn.Leif
Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !
Den 2019-08-26 kl. 11:52, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar på svar !
Jag har packat ner robotgräsklippare i kartong vill att ni kollar upp den så den blir att fungera.
Skicka en fraktsedel
Hälsn.Leif
Hej igen !
Man kan väl begära att den ska fungerar fast den är begagnad ?
När jag köpte den blev jag lovade att den ska fungera som en ny men att det kan varar något skönhetsfel !
Men har inte fungerat på hela tiden ???
Jag har klippt med min vanliga gräsklippare hela sommaren !
Men nu gick den sönder !
Så jag tänkte att jag ska ge robotgräsklipparen ett nytt försök !
Jag nollställde den och gjorde en ny installation men jag får ingen ordning på den ?
Är förtvivlad har köpt en begagnad robotgräsklippare som ni lovade att den ska fungera som en ny ?
Vad gör vi ???
SNÄLLA Kan jag inte få byta in den här robotklipparen mot en ny och betala mellan skillnad ???
Vänl.hälsn. Leif Rönngren 0705546358
Den 2019-07-17 kl. 09:40, skrev outl1.se kundtjänst:
Hej Leif!
Jag beklagar de fel ni upplever med er klippare.
Men dessvärre kan vi inte ta tillbaka den eller betala tillbaka några pengar då ni köpt ett demoex.
Jag hjälper er mer än gärna att få igång den här ifrån.
Återkom gärna till mig om hur ni önskar gå vidare med detta.
Vänligen,
Outl1.se
Kajsa
Webshop: http://outl1.se
Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se
Nu har jag talat med eran försäljning också !
Jag har cattat med er ?
Jag skickar E mail ?
Varför svarar ni inte på E mail ?
Varför bryr ni inte om era kunder ?
Finns det någon som har något ansvar ?
Eller ?????
Missnöjd kund som känner sig lurad !
Hälsn.Leif
Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !
Den 2019-08-26 kl. 11:52, skrev 0240.16358@telia.com:
Väntar på svar !
Jag har packat ner robotgräsklippare i kartong vill att ni kollar upp den så den blir att fungera.
Skicka en fraktsedel
Hälsn.Leif
Hej igen !
Man kan väl begära att den ska fungerar fast den är begagnad ?
När jag köpte den blev jag lovade att den ska fungera som en ny men att det kan varar något skönhetsfel !
Jag har klippt med min vanliga gräsklippare hela sommaren !
Men nu gick den sönder !
Så jag tänkte att jag ska ge robotgräsklipparen ett nytt försök !
Jag nollställde den och gjorde en ny installation men jag får ingen ordning på den ?
Är förtvivlad har köpt en begagnad robotgräsklippare som ni lovade att den ska fungera som en ny ?
Vad gör vi ???
SNÄLLA Kan jag inte få byta in den här robotklipparen mot en ny och betala mellan skillnad ???
Vänl.hälsn. Leif Rönngren 0705546358
Den 2019-07-17 kl. 09:40, skrev outl1.se kundtjänst:
Hej Leif!
Jag beklagar de fel ni upplever med er klippare.
Men dessvärre kan vi inte ta tillbaka den eller betala tillbaka några pengar då ni köpt ett demoex.
Jag hjälper er mer än gärna att få igång den här ifrån.
Återkom gärna till mig om hur ni önskar gå vidare med detta.
Vänligen,
Outl1.se
Kajsa
Webshop: http://outl1.se
Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se
Håller med Lyfco har ingen service jag har blivit lurad dom är bare intresserad att sälja sen bryr dom sig inte om att kunden ska bli nöjd !B Booza skrev:Det första jag gjorde när jag köpte klipparen i juni var att ladda ner och uppgradera programvaran som jag alltid gör med nya prylar.
Ber om ursäkt att jag förstörde kvällen genom att vara supernöjd med Lyfco![]()
Lyfco har ingen service jag har blivit lurad dom är bare intreserad att sälja sen bryr dom sig inte om att kunden ska bli nöjd !
leiftintin skrev:
Det lär inte hjälpa att du lägger din kommunikation med Outl1 och ditt telefonnummer på ett forum. Outl1 ger blanka tusan i sina kunder. Såg senast igår på SVT Plus hur dom håller sig borta från frågor och intervjuer, anlitar även väktare för att hålla reportern borta.
Du kan nog glömma att få hjälp av dom. Anmäl till ARN och se vad som händer och inriktad dig på att köpa en annan klippare av kända tillverkare.
Håller helt med har säkert skickat 70-80 E-mail och fått svar 10 gånger helt ointresserad att hjälpa mig att få den här robotgräsklipparen att fungera .
Nu har kretskortet gått sönder på laddan och vill att dom ska skicka på garanti men dom har ingen på lager och den ville dom ha 800 kr för ?
Det vill jag inte kosta på för automatiken fungerar inte riktigt.
Nu har kretskortet gått sönder på laddan och vill att dom ska skicka på garanti men dom har ingen på lager och den ville dom ha 800 kr för ?
Lägg inte mer pengar på den där. Bit i det sura äpplet och köp en bra klippare.leiftintin skrev:
Håller helt med har säkert skickat 70-80 E-mail och fått svar 10 gånger helt ointresserad att hjälpa mig att få den här robotgräsklipparen att fungera .
Ge oss lite information om din trädgård så kan vi ge dig bra tips.
Jag har redan köpt en för den andra fungerade inte.
Dessutom har jag en åkgräsklippare, har jag inte haft den har gräset växt mig över huvudet .
Dessutom har jag en åkgräsklippare, har jag inte haft den har gräset växt mig över huvudet .