16 164 läst ·
11 svar
16k läst
11 svar
LYFCO E1600?
Någon som har erfarenhet av LYFCO E1600?
https://outl1.se/robotgrasklippare-e1600
Har inte hittat någon info om denna utöver imporotens och på aliexpress.
https://outl1.se/robotgrasklippare-e1600
Har inte hittat någon info om denna utöver imporotens och på aliexpress.
Är också intresserad av Lyfco 1600 och 1800-serier. De finns under lite olika namn, men dock samma modellbeteckning.
Det jag läser är att de kan ha svårt att hitta elkabeln som ska begränsa dess område och att de har svårt att hitta tillbaka till laddaren.
Är det några här som har erfarenhet av dessa maskiner? Hur funkar de?
Det jag läser är att de kan ha svårt att hitta elkabeln som ska begränsa dess område och att de har svårt att hitta tillbaka till laddaren.
Är det några här som har erfarenhet av dessa maskiner? Hur funkar de?
Ja, frågan är om det är olyckskorparna man läst om, eller om det är något modellen dras med...legion skrev:
Det är ju oftast när nåt inte fungerar man skriver på forum, och jag har hittat max en handfull inlägg om modellerna.
Intressant!Lemuren skrev:E1600 har ett designfel som gör att den kan hamna utanför kabeln när den backar snett bakåt över kabeln. Detta pga att man snålat med antalet sensorer/placerat dem dåligt.
Outl1 har även villkorat sin garanti att egentligen innebära att du som konsument måste bevisa att felet funnits där från början, garantin är alltså helt verkningslös så du ges samma förutsättningar via KKöpL.
Så räkna inte med någon hjälp efter 6 månader, då lagen ovan vänder på bevisbördan och den då ligger hos konsumenten.
För den som vill fördjupa sig, läs deras köpvillkor.
Då är inte problemet att den rymmer något som går att fixa med mjukvara heller, synd.
Undrar om den nyare och mindre e1800 har samma fel?
Tjena jag är även jag lite små sugen på den här. Visst den är säkert inte bäst men klipper den och inte fastnar hela tiden så kan det vara ett alternativ. Kolla in robotnyheter dom testar maskinerna nu så snart kommer säkert ett test ut.
Yes, spännande att se vad testet ger!
robotnyheter.se/robotgrasklipparna-lyfco-e1800-e1600-och-e1600t
robotnyheter.se/robotgrasklipparna-lyfco-e1800-e1600-och-e1600t
Dom tidigare tianchen hade samma problem men oftast är det ju så att man installerat fel och har hinder osv för nära kanttråden .. vilket resulterar i att den vänder för hindret och backar över tråden.Vispen74 skrev:
Klicka här för att svara