2 980 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Luftvärmepump som låter?!
Vi har ganska nyligen flyttat till ett hus med en luftvärmepump (philips)
Något vi funderar över är ska den låta så in i helvete högt (utedelen) låter som om bladet slår emot gallret men stänger jag av den en liten stund och drar igång den låter den väldigt lite det är snarare när kompressorn drar igång oljudet börjar. Grannar som varit hos dom som bodde där innan säger att den inte låtit så här mycket.
Så vad göra? Ska väl tilläggas att den nyligen servats av auktoriserad kille av förra ägaren (ca: 6 månader sen) och jag dammsuger filtret varannan vecka. Vad kan man göra?
Något vi funderar över är ska den låta så in i helvete högt (utedelen) låter som om bladet slår emot gallret men stänger jag av den en liten stund och drar igång den låter den väldigt lite det är snarare när kompressorn drar igång oljudet börjar. Grannar som varit hos dom som bodde där innan säger att den inte låtit så här mycket.
Så vad göra? Ska väl tilläggas att den nyligen servats av auktoriserad kille av förra ägaren (ca: 6 månader sen) och jag dammsuger filtret varannan vecka. Vad kan man göra?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nja jag har slagit av den och sen när man drar igång den lyssnat och då går den hur tyst som helst, det är som när den kommer upp i varv och kompressorn går igång, alt så börjar den inte ta i förrns den kommer upp i varv?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden