Lucky2015
Har en luftinjektor före hydroforen. Har märkt att den läcker vatten från insugsventilen. Det blir en liten stråle som sipprar ut.

Detta uppstår då hydroforen håller på att fyllas upp (när pumpen är igång). När inte pumpen går kommer inget vatten från luftinjektorn.

Har också problem med att hydroforen tappar luften efter några dagar så att jag måste fylla den med luft.

Någon som har några förslag på vad felet kan vara?

• Luftinjektorventil med inställningsring och gängade anslutningar, inget synligt vattenläckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen packningen som behöver bytas. Skruva loss ”kapsylen” och titta hur den ser ut.

Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Troligen packningen som behöver bytas. Skruva loss ”kapsylen” och titta hur den ser ut.
Menar du den svarta där den suger in luft? Det sitter ingen packning där.

Det ska sitta en liten gummigrej som fungerar som en backventil om jag inte missminner mig.

Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Det ska sitta en liten gummigrej som fungerar som en backventil om jag inte missminner mig.
Kikade igen. Ingenting alls sitter där när man skruvar bort den. Försökte sök den som reservdel men hittar inga reservdelar alls till den.

Det kan rinna ut lite i början när pumpen startar om den inte bygger tryck tillräckligt fort.

Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Kikade igen. Ingenting alls sitter där när man skruvar bort den. Försökte sök den som reservdel men hittar inga reservdelar alls till den.
Kanske jag som blandar ihop det, kan kolla imorgon!

• Gilla
Dellbrant
  • Laddar…
Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Det kan rinna ut lite i början när pumpen startar om den inte bygger tryck tillräckligt fort.
I början kommer det inget vatten ur den. Det är när den passerar 2 bar och fortsätter spruta ut en stråle till den passerar cirka 2.6 bar.

Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Kanske jag som blandar ihop det, kan kolla imorgon!
Jättegärna! Tack för hjälpen!

Bästa svaret

Nu har jag kollat med ”experterna”. Det ska sitta en slitsad gumminippel vid ”kapsylen”, den slits med tiden och behöver bytas.

Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Nu har jag kollat med ”experterna”. Det ska sitta en slitsad gumminippel vid ”kapsylen”, den slits med tiden och behöver bytas.
Med kapsylen, menar du då den svarta där luften sugs in i den? Något tips på var jag kan få tag i den där gumminippeln?

• Gilla
Dellbrant
  • Laddar…
Ja, den svarta med lilla hålet.
Kolla med Robota alt. En vvs-firma typ Rinkaby på nätet.

Lucky2015
M mogge_73 skrev:
Ja, den svarta med lilla hålet.
Kolla med Robota alt. En vvs-firma typ Rinkaby på nätet.
Toppen! Kollar med Rinkaby. Tack för hjälpen!

• Gilla
mogge_73
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Toppen! Kollar med Rinkaby. Tack för hjälpen!
Hej, jag har samma problem, hittade du reservdelen? Var?

Lucky2015
M Mattias K skrev:
Hej, jag har samma problem, hittade du reservdelen? Var?
Har inte hittat någon reservdel. Så nu när det blir varmt ska jag försöka byta ut hela enheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.