2 731 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Luft/Luft värmepump
Någon som kan tipsa om en bra luft-luft värmepump. Jag ska värma upp ett enplanshus på c:a 120 m2.
Som man frågar får man svar ;-) Jag tycker att du ska regga dig på det här forumet så lär du få bra mycket bättre svar än på det här forumet.
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php
Se till att få råd från OBEROENDE reparatörer, det är dom som har koll på vilka pumpar som har mest problem, och vilka som funkar bäst ;-) Många av reparatörerna är köpta av vissa tillverkare och får kickbacks för att installera just deras produkter ............
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php
Se till att få råd från OBEROENDE reparatörer, det är dom som har koll på vilka pumpar som har mest problem, och vilka som funkar bäst ;-) Många av reparatörerna är köpta av vissa tillverkare och får kickbacks för att installera just deras produkter ............
En modell som fått bra recensioner och har ett bra pris brukar vara Mitsubishi Electric Hero 2.0 LN35 men det beror på var man bor i landet och klimatet där vilken värmepump som passar bäst. Välj ett kvalitetsfabrikat som Daikin, Fuji/Fujitsu, IVT/Bosch, Mitsubishi, Panasonic eller Toshiba.
Vi har en sån sen 2018 och är nöjda med den ( enplanshus ) + vi kör ofta på AC läge sommartid.J Josth skrev:
Klicka här för att svara
