1 371 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Luft i Focus-panna
Har av olika anl. bytt till en beg. Focus vedpanna.
Får inte bort luften i pannan. Det är en liten mängd som envist sitter kvar.
Alla elementen är luftade flera gånger om och det är ett öppet expansions system med exp kärlet på vinden.
Cirk.pumpen var inte igång när jag fyllde pannan/systemet.Luftade systemet utan pumpen. Fyllde på allteftersom jag fick ut luften på de olika våningsplanen.
Nu har jag för att få bort den lilla "bubblan" i själva pannan provat att lufta både med och utan pumpen igång. Luftat pumpen åsså.
Det finns liksom inget mer jag kan göra.
Någon med erfarenhet av just detta eller ett smart tips?
Får inte bort luften i pannan. Det är en liten mängd som envist sitter kvar.
Alla elementen är luftade flera gånger om och det är ett öppet expansions system med exp kärlet på vinden.
Cirk.pumpen var inte igång när jag fyllde pannan/systemet.Luftade systemet utan pumpen. Fyllde på allteftersom jag fick ut luften på de olika våningsplanen.
Nu har jag för att få bort den lilla "bubblan" i själva pannan provat att lufta både med och utan pumpen igång. Luftat pumpen åsså.
Det finns liksom inget mer jag kan göra.
Någon med erfarenhet av just detta eller ett smart tips?
Nja...det är i själva panntoppen som det "hördes" en bubbla.
Inga rör mellan acktank å panna för jag har ingen ack.tank.
Eldar med havre, det är ungefär som pellets eller olja.Startar automatiskt när det behövs.
Men "gubbar" och "gums"....idag är bubblan borta. Jag har gått och småluftat det högsta elementet på övervåningen och nu är det luftfritt. Systemet behövde bara lite tid på sig tydligen.
Tack ändå.
Problemet över och jag avslutar tråden för min del.
Inga rör mellan acktank å panna för jag har ingen ack.tank.
Eldar med havre, det är ungefär som pellets eller olja.Startar automatiskt när det behövs.
Men "gubbar" och "gums"....idag är bubblan borta. Jag har gått och småluftat det högsta elementet på övervåningen och nu är det luftfritt. Systemet behövde bara lite tid på sig tydligen.
Tack ändå.
Problemet över och jag avslutar tråden för min del.
Klicka här för att svara