Marike
Var kan man köpa såna här clips till lös spröjs? Vet inte vad fönstren är av för fabrikat. Svart clip för fönsterspröjs, suddig närbild mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Marike Marike skrev:
Var kan man köpa såna här clips till lös spröjs? Vet inte vad fönstren är av för fabrikat.[bild]
Hej!
Har du hittat clipsen?
Med vänlig hälsning,
Magnus

Marike
O Orangilla skrev:
Hej!
Har du hittat clipsen?
Med vänlig hälsning,
Magnus
Nej, det har jag inte.

Hej!
Clipsen användes av Hajoms Snickerifabrik och deras Top Turn-fönster på 1980-talet. Har varit i kontakt med dem, men de tillverkar bara stora glaspartier nu för tiden och fattade knappt vad jag frågade om. Hittar du några sådana clips får du gärna höra av dig. (och tvärtom).

Marike
bäckebolsmannen bäckebolsmannen skrev:
Hej!
Clipsen användes av Hajoms Snickerifabrik och deras Top Turn-fönster på 1980-talet. Har varit i kontakt med dem, men de tillverkar bara stora glaspartier nu för tiden och fattade knappt vad jag frågade om. Hittar du några sådana clips får du gärna höra av dig. (och tvärtom).
Lovar jag göra. Har funderat på om jag kunde gjuta sådana själv. Har några kvar som jag kan använda som " plugg " och göra en form. Sedan hänger det på om det finns gjutplast som är nog flexibelt. Kommer jag till skott och lyckas hör jag även då av mig.

Det kanske går att cadda upp dem och skriva ut i 3dprinter?

Marike
kashieda kashieda skrev:
Det kanske går att cadda upp dem och skriva ut i 3dprinter?
Det är en bra ide. Dessvärre har jag varken kunskap eller utrustning för det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.