Svetsanslutning med slang och klämma, möjlig Eurokoppling efterfrågas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd LOKE MIG/MAG 160 svetsmaskin från ELEMENTA med synliga kontroller och skyltar, tydligt använt skick.
Skapa konto

Tjena!

Håller på med en svets som jag har fått tagit över, har väll konstaterat att det är en LOKE MIG/MAG 160!

Antingen det eller en ELEMENTA MIG/MAG 160!

Har inte riktigt hittat exakt denna maskin nånstans, men vill gärna fixa till den då jag inte har någon vettig svets (förutom biltemas flux skit).

Tänkte jag skulle sätta ditt en Eurokoppling men tänkte om någon vet vilken jag ska för att få ditt utan allt för mycket jobb!

Lägger upp två bilder så ni förstår vad jag menar, kanske redan finns slangpaket men jag hittar ingen med rätt koppling på!

Mvh Robert

Hittade lite kopplingar men vilken ska jag använda? Svetsutrustning med slangar och olika kopplingstyper på ett vitt bord.
Skapa konto
Olika svetstillbehör inklusive sladdar, koppling och svelektroder på vit bakgrund.
Skapa konto
Svart svetspistol med kontakt och genomskinlig slang, avsedd för MIG/MAG-svetsning.
Skapa konto

T Teleportgubben skrev:
[bild] [bild]
Tjena!

Håller på med en svets som jag har fått tagit över, har väll konstaterat att det är en LOKE MIG/MAG 160!

Har inte riktigt hittat exakt denna maskin nånstans, men vill gärna fixa till den då jag inte har någon vettig
svets (förutom biltemas flux skit).

Tänkte jag skulle sätta ditt en Eurokoppling men tänkte om någon vet vilken jag ska för att få ditt utan allt för mycket jobb!

Lägger upp två bilder så ni förstår vad jag menar, kanske redan finns slangpaket men jag hittar ingen med rätt koppling på!

Mvh Robert
Hej "Teleportgubben" jag har också en LOKE 160 MIG svets men finns det någon som har ett kopplingsschema till denna danska svets ? Det går inte att reglera hastigheten på trådmatningen, den går på max hela tiden !
Hälsningar
mekmas

@fsn har du någon input?

F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
@fsn har du någon input?
tyvärr inte mycket att tillföra. Men det borde vara rätt enkel elektronik på en sån. Inte bara en potentiometer som gett upp. Jag är för ny i svetsbranchen för att ha drabbats av sånt här gammalt. Men mitt enda bra tips är att leta upp ”Svetsare utan gränser” på Facebook, det är många där som vet saker man inte borde behöva veta om svetsar och svetsning.

T Teleportgubben skrev:
[bild] [bild]
Tjena!

Har inte riktigt hittat exakt denna maskin nånstans, men vill gärna fixa till den då jag inte har någon vettig svets (förutom biltemas flux skit).

Mvh Robert
Vilken koppling valde du ?
Ska själv byta så hade varit bra att vete vilken man ska ha är till en lika Dan svets som din sen om du vill får du gärna berätta hur du gick till väga tack på förhand

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.