Funderar på Lexcoms system men har hört att man kan ha max 12 st "dubbeluttag" per installation. Är det någon som vet om det stämmer ?
Har också tänkt att köra TV via bredband och undrar om någon vet om det kan bli begränsningar med Lexcoms system ?
Micke
Har också tänkt att köra TV via bredband och undrar om någon vet om det kan bli begränsningar med Lexcoms system ?
Micke
Den nya centralen Lexel lanserar nu i sommar rymmer 26 jack. (Snyggare och rejälare än den gamla!) med modulerna på sidorna. Även en liten central för 16 jack kommer.
Ett alternativ om man inte vill bygga ihop centraler är att sätta enkla uttag på sina ställen. Fullt tillräckligt i vissa fall faktiskt! Man täcker mer område/väggyta och får inte uttagen så koncentrerade. Då "bränner" man inte lika mycket uttag som vid dubbeluttagsutförandet.
Ett alternativ om man inte vill bygga ihop centraler är att sätta enkla uttag på sina ställen. Fullt tillräckligt i vissa fall faktiskt! Man täcker mer område/väggyta och får inte uttagen så koncentrerade. Då "bränner" man inte lika mycket uttag som vid dubbeluttagsutförandet.
Vi har installerat 14 dubbla uttag som ger 28 st totalt.Micke P skrev:
Vad jag vet är att det inte finns någon begränsning om antal Tele/data utgångar.
Det är centralen vi installerade men den har 30 utgångar. Vilket behövdes för att vi har 28 uttag i huset.Carl skrev:Den nya centralen Lexel lanserar nu i sommar rymmer 26 jack. (Snyggare och rejälare än den gamla!) med modulerna på sidorna. Även en liten central för 16 jack kommer.
Ett alternativ om man inte vill bygga ihop centraler är att sätta enkla uttag på sina ställen. Fullt tillräckligt i vissa fall faktiskt! Man täcker mer område/väggyta och får inte uttagen så koncentrerade. Då "bränner" man inte lika mycket uttag som vid dubbeluttagsutförandet.
Klicka här för att svara