E
Hej,

har precis haft tillträde på ett hus och ägaren upplyste mig att låsmuttern till locket på trekammarbrunnen försvunnit ved senaste tömningen. Locket är av glasfiber med ett hål i mitten där en gängstav går igenom.

var letar jag efter sådan prylar? Är det någon speciell mutter eller duger vad som helst med ett dimension?

Borde vara vilken rostfri mutter med dito saxpinne som helst i rätt dimension

E erimos skrev:
Hej,

har precis haft tillträde på ett hus och ägaren upplyste mig att låsmuttern till locket på trekammarbrunnen försvunnit ved senaste tömningen. Locket är av glasfiber med ett hål i mitten där en gängstav går igenom.

var letar jag efter sådan prylar? Är det någon speciell mutter eller duger vad som helst med ett dimension?
Haha, kul att han upplyste dig!
Du kan upplysa honom om att han får fixa en ny låsmutter snarast.

E
Peter2400 Peter2400 skrev:
Haha, kul att han upplyste dig!
Du kan upplysa honom om att han får fixa en ny låsmutter snarast.
Jo kan man tycka men han har varit schysst på andra områden.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Krilleman
Var låsmuttern saknad vid visningen för fastigheten så kan man inte kräva en ny heller.

Men det låter inte som någon kärnfysik på något sätt.

Vilket brunnslock är det du har?
Släng upp en bild så kanske någon känner igen modellen!

Jag skulle gissa på något vanligt, tex M16/M20 mutter.

Jag bytte aldrig brunnslock från betong, trots avfallsbolagets krav/hot när det var i "ropet" för ett par år sen. Åter efter dessa massutskick slutat komma brydde sig inte slambilens förare längre...

Sist när brunnen blev tömd så hade nya ägare tillträtt fastigheten, men inte heller då uttryckte slambilen förare något krav att bli av med betonglocket.

Så sitt lugnt i båten om du har ett betonglock kvar idag är mitt tips.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.