6 285 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Lampa på kopplingsuret i Cetetherm Basic U22?
Jag har en Cetetherm Basic U22 fjärrvärme "central" i min villa och har först nu noterat en röd lampa på kopplingsuret som jag inte kan minnas att jag sett tidigare. Den blinkar ibland men f.n. så lyser den med fast rött sken.
Jag har försökt hitta någon info om vad denna lampa betyder men hittar inget om detta. I mina papper finns det inte ens med någon lampa på kopplingsuret.
Någon som råkar veta något om detta?
PS, jag använder inte kopplingsuret, men den är ställd på kopplingsuret men utan intervall så den går 24/7.
Jag har försökt hitta någon info om vad denna lampa betyder men hittar inget om detta. I mina papper finns det inte ens med någon lampa på kopplingsuret.
Någon som råkar veta något om detta?
PS, jag använder inte kopplingsuret, men den är ställd på kopplingsuret men utan intervall så den går 24/7.
Hej
U22:an levererades med ett flertal olika reglercentraler, iom att du inte talat om vilken så är det inte så lätt.
Känner dock igen beskrivningen av lampan: fast sken ingen reglering , 2st avbrott i skenet värmeventil öppnar , 3st avbrott i skenet värmeventil stänger.
U22:an levererades med ett flertal olika reglercentraler, iom att du inte talat om vilken så är det inte så lätt.
Känner dock igen beskrivningen av lampan: fast sken ingen reglering , 2st avbrott i skenet värmeventil öppnar , 3st avbrott i skenet värmeventil stänger.
Hej
Det är inget som är fel.
Utetemperaturen är ju högre än inställd låggräns för uppvärming ex 18 grader
därav 3 uppehåll dvs => stäng värmeventil
Cirkpumpen är stoppad och givaren på framledningen känner av en temperatur som är högre än vid börvärdet.
Helt i sin ordning
/Cerwin
Det är inget som är fel.
Utetemperaturen är ju högre än inställd låggräns för uppvärming ex 18 grader
därav 3 uppehåll dvs => stäng värmeventil
Cirkpumpen är stoppad och givaren på framledningen känner av en temperatur som är högre än vid börvärdet.
Helt i sin ordning
/Cerwin
Klicka här för att svara