4 293 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Laga hydrofor
Sida 1 av 2
Invändigt plastad hydrofor. Mycket avlagringar ledde till att plasten släppte vid senaste rengöring för ett år sedan och nu har det "aggresiva" vattnet ätit sig igenom så att en mycket liten stråle tittar ut.R rävlyan skrev:
Det som kan vara problem med är att något inte fäster , det går att akut lappa det , men ett byte till ett 60 L hydropress är nog att föredra , Med akut menar jag att , se om det går att få dit en rostfri liten plåtskruv på utsidan i hålet .
Annars om du vågar , skaffa en rostfri plåtskruv och borra ett hål för den med en gummipackning under skallen
Annars om du vågar , skaffa en rostfri plåtskruv och borra ett hål för den med en gummipackning under skallen
är osäker på hydropress och den där blåsan som tenderar att gå sönder enligt vad man läser. Trevlig lösning ändå om man har aggresivt järnhaltigt vatten som vi har förmodar jag. Priset är ju tilltalande.
Så länge som det inte är ngn fara med plastic padding i härdad form så ska jag ändå prova att slipa ytan och se om det inte går att få att fästa som tills-vidare-lagning.
Så länge som det inte är ngn fara med plastic padding i härdad form så ska jag ändå prova att slipa ytan och se om det inte går att få att fästa som tills-vidare-lagning.
Locket på min 20 år gamla hydropresstank fabr. Zilmet rostade sönder för mig i vintras pga järnhaltigt vatten. Bytte lock och inspekterade samtidigt gummiblåsan, som var intakt.
Fördelen med hydropress är att den tar mindre plats, är lätt att laga och relativt billiga delar.
Fördelen med hydropress är att den tar mindre plats, är lätt att laga och relativt billiga delar.