Vad tror folket om att laga ett mindre läckage på hydrofor inneifrån med Hagmans stålplast ?
Borde inte avge några skadliga emissioner när den väl är härdad, eller ?

R
Laga ? vad består ev en läcka av ? Tveksamt om det fäster , mycket smolk på väggarna i tanken , hur stor hydrofor har du

R rävlyan skrev:
Laga ? vad består ev en läcka av ? Tveksamt om det fäster , mycket smolk på väggarna i tanken , hur stor hydrofor har du
Invändigt plastad hydrofor. Mycket avlagringar ledde till att plasten släppte vid senaste rengöring för ett år sedan och nu har det "aggresiva" vattnet ätit sig igenom så att en mycket liten stråle tittar ut.

150 liters hydrofor från Gävle Tryckkärl, den galvade varianten har jag.

R
Var är läckan , i en svets eller mitt på

Så mitt på som det kan bli.

Känns lite jobbigt att lägga ut 6.5k på ett nytt tryckkärl för att det släppt lite invändigplast på en 3x3 cm fläck måste jag medge.

R
Det som kan vara problem med är att något inte fäster , det går att akut lappa det , men ett byte till ett 60 L hydropress är nog att föredra , Med akut menar jag att , se om det går att få dit en rostfri liten plåtskruv på utsidan i hålet .
Annars om du vågar , skaffa en rostfri plåtskruv och borra ett hål för den med en gummipackning under skallen

R
C claan719 skrev:
på en 3x3 cm fläck måste jag medge.
En 3x3 cm fläck , då är den körd på det stället och för stort för att laga , ett kärl ska inte kosta 6,5 kkr , det är helt i överpris

är osäker på hydropress och den där blåsan som tenderar att gå sönder enligt vad man läser. Trevlig lösning ändå om man har aggresivt järnhaltigt vatten som vi har förmodar jag. Priset är ju tilltalande.

Så länge som det inte är ngn fara med plastic padding i härdad form så ska jag ändå prova att slipa ytan och se om det inte går att få att fästa som tills-vidare-lagning.

R
Min hydropress är i glasfiber och är nu 10 år ,

vilket märke ? Wellmate eller ngt bättre ?

Locket på min 20 år gamla hydropresstank fabr. Zilmet rostade sönder för mig i vintras pga järnhaltigt vatten. Bytte lock och inspekterade samtidigt gummiblåsan, som var intakt.
Fördelen med hydropress är att den tar mindre plats, är lätt att laga och relativt billiga delar.

hur rengör ni membranen i era hydropresser med järnhaltigt vatten ? Vill behålla min luftinjektor så det känns som att det kan bli gott om utfällningar i den.

R
Vart lite mera info om ditt vatten , fanns inte med i dom första inläggen , det finns wellmate med luftning och annat som behövs
men det är inte riktigt min grej , mera på det mekaniska planet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.