Jag ska börja byta ut toalettmöblerna i vårat nya hus och ser det här. Typ vitt stelnat pulver ser det ut som. Det läcker inget idag men har det läckt tidigare och slutat nu eller? Ska jag bli orolig?
Jag ska bara byta handfatet.
Jag ska bara byta handfatet.
Det har onekerligen läckt, men som likt de flesta småläckor i vatten så har det tätats av sig självt. Om du måste ta bort det så ta bort det försiktigt och tvätta rent, sedan håll koll på om det läcker. Byt handfatet lugnt och försiktigt och va väldigt noga med att du får tag på riktiga klämringar som passar.
Jag tycker mig se att det är vatette T-rör du har monterade...
Står på den plana ytan av kopplingsmuttern sam själva T-röret är markerat med VA.
Tvätta rent och kontrollera. Sen är det bara köpa delar av samma märke!
Står på den plana ytan av kopplingsmuttern sam själva T-röret är markerat med VA.
Tvätta rent och kontrollera. Sen är det bara köpa delar av samma märke!
Idag var dags för rivning av möbeln. Den var helt mjuk och blöt i botten. Efter rivningen ser det ut så här där avloppet går ner... Man behöver ju inte vara rörläggare för att fatta att det kan läcka in vatten under mattan. Dock är golvet stenhårt under mattan.
Vi ska troligtvis renovera hela badrummet inom något år så frågan är om det räcker att silicona runt och se glad ut tills vidare? (Det bruna är mög från träet.)
Vi ska troligtvis renovera hela badrummet inom något år så frågan är om det räcker att silicona runt och se glad ut tills vidare? (Det bruna är mög från träet.)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 838 inlägg
För att det ska bli kalk på nått så behöver det ha kommit vatten från rören, kondens lämnar inte kalkrester (för i så fall hade det varit kalk i luften)
Klicka här för att svara