Gick nyligen förbi denna i mitt hus; lagom trött efter långa dagar med mitt vanliga jobb och dessutom kvällspass med husjobb i källaren.
Skulle bara vidare till duschen, och på vägen förbi vrider jag lite på ventilen till denna radiatorn (noterade att en likadan ventil i källaren hade fastnat). Jag ser att lite rost el nån annan avlagring lossnar, och det börjar spruta vatten.
Springer och hämtar skiftnyckeln, och noterar att jag kan dra muttern flera varv, den satt alltså väldigt löst. Detta hjälper iaf, så just nu är det tätt.
Då jag inte har en aning om hur denna ventilen tätar; Finns det anledning att kolla upp denna, eller är allt grönt nu när jag dragit åt muttern?
Skulle bara vidare till duschen, och på vägen förbi vrider jag lite på ventilen till denna radiatorn (noterade att en likadan ventil i källaren hade fastnat). Jag ser att lite rost el nån annan avlagring lossnar, och det börjar spruta vatten.
Springer och hämtar skiftnyckeln, och noterar att jag kan dra muttern flera varv, den satt alltså väldigt löst. Detta hjälper iaf, så just nu är det tätt.
Då jag inte har en aning om hur denna ventilen tätar; Finns det anledning att kolla upp denna, eller är allt grönt nu när jag dragit åt muttern?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, du har dragit åt glandret på ventilen och där finns packningar innanför.
Problemet är om du måste dra åt så hårt, för att få tätt, kan ventilen vara svår att öppna och stänga.
Om detta är fallet så bör du kontakta en rörläggare för utbyte.
Problemet är om du måste dra åt så hårt, för att få tätt, kan ventilen vara svår att öppna och stänga.
Om detta är fallet så bör du kontakta en rörläggare för utbyte.
Klicka här för att svara