3 071 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Koppla Vattenpump till vattensytem
Idag så sprack slangen som satt från min vattenpump till själva vattenrörssystemet.
Slangen satt mellan en rörstump som står rakt upp på pumpen och så går den en bit upp till en rörsump som står rakt ner från vattenrören.
Båda rören är 32 och frågan är nu vad är det för slang man ska sätta där emellan.
Det som satt där nyss såg ut som någon form av kylarvattenslang från en gammal traktor/bil (gummislang med någon metallspiral i).
Å vart skulle en sådan slang kunna finnas tillgänglig på en Söndag
?
Slangen satt mellan en rörstump som står rakt upp på pumpen och så går den en bit upp till en rörsump som står rakt ner från vattenrören.
Båda rören är 32 och frågan är nu vad är det för slang man ska sätta där emellan.
Det som satt där nyss såg ut som någon form av kylarvattenslang från en gammal traktor/bil (gummislang med någon metallspiral i).
Å vart skulle en sådan slang kunna finnas tillgänglig på en Söndag
Kylarslang går kanske bra i nödfall men satsa på en anslutningslang i rostfritt liknande http://www.bynor.se/category.php?id_category=478
Var du får tag på dylika tingestar på en söndag vet jag dock inte.
Var du får tag på dylika tingestar på en söndag vet jag dock inte.
Det där ser ju ut som ett bra alternativ.
Men på den sidan fanns det bara upp till anslutning 28mm jag bör nog ha 32 mm men det kanske går att hitta på någon VVS firma som har öppet imorgon (måndag)
Just nu kör jag men en avtappningsslang så får låtabli att köra pumpen i onödan så överlever nog den till imorgon.
Tack för tipset!
Men på den sidan fanns det bara upp till anslutning 28mm jag bör nog ha 32 mm men det kanske går att hitta på någon VVS firma som har öppet imorgon (måndag)
Just nu kör jag men en avtappningsslang så får låtabli att köra pumpen i onödan så överlever nog den till imorgon.
Tack för tipset!
En 40 mm Pem slang verkar ju vara rätt dimensions invändigt (32.6mm) men en sådan slang är ju så hård går den att sätta fast med slangklämmor på ett järnrör tro eller kommer den att glida av när det blir tryck i systemet tror ni?
Hittar inga anslutningsslangar i rätt dimension, men får väl ringa någon vvs firma imorgon som sagt.
Hittar inga anslutningsslangar i rätt dimension, men får väl ringa någon vvs firma imorgon som sagt.
Har inget att gänga med.
Men en klämkoppling måste ju funka bra om man hittar rätt i djungeln =)
Får visserligen på 3-4 stycken slangklämmor när jag skjutit på slangen helavägen så det kanske skulle kunna få det att sitta i nödfall.
Tack för hjälpen!
Men en klämkoppling måste ju funka bra om man hittar rätt i djungeln =)
Får visserligen på 3-4 stycken slangklämmor när jag skjutit på slangen helavägen så det kanske skulle kunna få det att sitta i nödfall.
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara