Hej, folks
Jag ska installera ett nytt blandarfäste i duschen. Men märkte att rören inte är i linje med varandra så om jag börjar montera blandarfästet enligt de instruktioner som finns så hamnar det väldigt snett.

Tips på lösning av detta problem?

• Ojämna rör för blandarfäste synliga på kakelvägg med laserlinje som markerar centrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinkla lasern lite och vips så är det i våg.

• Haha
  • Gilla
Adaaam och 1 till
  • Laddar…
Kika på excenterkopplingar till blandare

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Är lasern kalibrerad?

Excenterkopplingarna skulle ju bara kunna sätta blandaren rakt. Men själva fästet blir ju som det blir. Kanske bara blir mer synligt ifall man har ett snett blandarfäste och en vågrät blandare. Montera dit allt och gilla läget tror jag tyvärr blir bäst.

kulle
Lasern skulle använts när rören monterades :)

Sitter rören stumt? Vänstra ser ju ut att hamnat lite lågt i hålet. Sitter det fast med gucka?

raveper raveper skrev:
Sitter rören stumt? Vänstra ser ju ut att hamnat lite lågt i hålet. Sitter det fast med gucka?
Det är ingen laser som man behöver kalibrera, och jag har dubbelkollat med vattenpass.
Rören sitter ganska bra. Jag funderar på om jag ska öppna upp väggen från andra sidan och fixa till allt men blir lite mer jobb än planerat. Men kanske värt att fixa det ordentligt så det inte blir värre klabb längre fram?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.