Nu har jag tröttnat på rörmokare som inte hör av sig/tar hutlöst betalt/tar betalt för att stå och titta etc... Så nu tänker jag göra jobbet själv.
Jag ska koppla ihop pexrören från acktanken med värmefördelaren men tänkte att det kunde vara bra att kanske få lite tips här innan jag gör ngt dumt.
Fördelarens ingång sitter horisontellt och har 32 mm inv gänga. Pexrören är lk 25 mm.
Jag tänkte köpa följande på rinkaby
Kommer jag få ihop det eller behöver jag något mer?
Använder man gängtejp eller liknande för att täta eller är det bara att skruva ihop?
Jag ska koppla ihop pexrören från acktanken med värmefördelaren men tänkte att det kunde vara bra att kanske få lite tips här innan jag gör ngt dumt.
Fördelarens ingång sitter horisontellt och har 32 mm inv gänga. Pexrören är lk 25 mm.
Jag tänkte köpa följande på rinkaby
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer jag få ihop det eller behöver jag något mer?
Använder man gängtejp eller liknande för att täta eller är det bara att skruva ihop?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Kolla vad det är fö fördelare. En del av dem har ett "eget" kopplingssystem.
En sak som kan vara lite strulig (jag är amatör) är att rören skall vara fixerade med en klammer nära kopplingen.
En sak som kan vara lite strulig (jag är amatör) är att rören skall vara fixerade med en klammer nära kopplingen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
