Nu har jag tröttnat på rörmokare som inte hör av sig/tar hutlöst betalt/tar betalt för att stå och titta etc... Så nu tänker jag göra jobbet själv.
Jag ska koppla ihop pexrören från acktanken med värmefördelaren men tänkte att det kunde vara bra att kanske få lite tips här innan jag gör ngt dumt.
Fördelarens ingång sitter horisontellt och har 32 mm inv gänga. Pexrören är lk 25 mm.
Jag tänkte köpa följande på rinkaby
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommer jag få ihop det eller behöver jag något mer?
Använder man gängtejp eller liknande för att täta eller är det bara att skruva ihop?
 
Kolla vad det är fö fördelare. En del av dem har ett "eget" kopplingssystem.

En sak som kan vara lite strulig (jag är amatör) är att rören skall vara fixerade med en klammer nära kopplingen.
 
Det verkar inte vara nåt specialsystem för denna fördelare. Kan jag köra på det jag tänkt då?
Ska titta på rörklammringar också. Men det måste väl vara enklast att koppla ihop det först och klamra fast det sen?
 
tommib
Nja, du måste borra hålet för klammern först, annars blir det hopplöst att komma åt. Bladskruv och klamsvep är bra för att fästa röret.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.